Ve třetím čtvrtletí letošního roku vzrostl index cen rezidenčních nemovitostí v Tbilisi o 8 % ve srovnání s analogickým obdobím loňského roku. Uvádí se to v materiálech Národního statistického úřadu Sakstat.
Ve srovnání s předchozím čtvrtletím letošního roku se index nepatrně snížil o 0,9 %. Jedná se o statistické údaje, které zahrnují pouze hlavní město Gruzie a pouze trh nových rezidenčních nemovitostí, tj. segmenty vícepodlažních budov (bytů) a soukromých domů.
Meziročně vzrostly ceny bytů v novostavbách o 7,5 % a nových rodinných domů o 9,7 %.
Podle Sakstatu se ceny nových bytů v Tbilisi pohybují od 3200 do 5600 lari za metr čtvereční (1 lari = 8,50 koruny).
Nejdražší jsou nové byty v centrální části města, ve čtvrtích Mtatsminda a Vake. Nejlevnější pak na periferii, ve čtvrtích Samgori a Isani.
Ceny za metr čtvereční v nových domech se pohybují od 2400 do 4500 lari. Mezi nejdražší lokality patří městské čtvrtě Mtatsminda, Vake a Didube.
Zdroj informace: Gergia News
Zpracoval: kolektiv pracovníků zahraniční kancelář Gruzie.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.