Nigerijská chemička chce spolupracovat s českými partnery.
Dne 20. 3. 2025 proběhlo v nigerijském Lagosu jednání mezi ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade Nigérie Štěpánem Benešem a zástupci chemické továrny Blue Seal Chemical Production Plant LTD.
Naší zahraniční kanceláři, která již přes rok úzce spolupracuje právě se společností Blue Seal, se podařilo domluvit spolupráci s českým dodavatelem laboratorní chemie z Neratovic.
Společnost Blue Seal je sice nigerijská entita, ale s převažujícím americkým kapitálem. Zabývá se výrobou chemických produktů, včetně emulgátorů, inhibitorů vodního kamene, chlornanu sodného, inhibitorů koroze, čističů H₂S, chladicích kapalin, biocidů, etanolu, metanolu, čističů vody, odmašťovačů a dalších. Jejími hlavními klienty jsou společnosti působící v oblasti Oil & Gas.
Blue Seal i nadále hledá vhodné dodavatele chemikálií z České republiky, kteří by jí napomohli posílit pozici na trhu. Je důležité zmínit, že Blue Seal preferuje evropské dodavatele před americkými, kvůli obchodním restrikcím na dovoz chemikálií z USA.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Nigérie.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.