Obchodní bilance vykázala přebytek 800 milionů dolarů.
Export Jižní Koreje se v prvních dvaceti dnech února meziročně zvýšil o 16 % díky vysoké enormní po polovodičích. Průměrná denní exportní hodnota však kvůli většímu počtu pracovních dní klesla.
Podle údajů celní správy Jižní Koreje dosáhl export za prvních 20 dní února 35,3 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 16 % oproti stejnému období loňského roku.
Průměrná denní exportní hodnota upravená o počet pracovních dní činila 2,28 miliardy dolarů, což znamená meziroční pokles o 2,7 %. V uvedeném období bylo letos 15,5 pracovního dne, zatímco loni pouze 13 dní.
V lednu se měsíční export Jižní Koreje snížil o 10,3 %, což ukončilo patnáctiměsíční období růstu exportu. Hlavním důvodem byl prodloužený lunární nový rok, který snížil počet pracovních dní.
Export polovodičů vzrostl o 22,1 %, osobních automobilů o 40,3 % a autodílů o 9,1 %, zatímco export ropných produktů klesl o 9,7 %.
Vývoz rostl do Číny o 13,6 %, Spojených států o 16 %, Evropské unie o 8 % a Vietnamu o 32,7 %. Naopak dodávky do Hongkongu klesly o 5,7 %.
Importy ve stejném období meziročně vzrostly o 7,7 % na 34,5 miliardy dolarů.
Polovodiče vzrostly o 16,9 % a stroje o 19,9 %, zatímco dovoz ropy klesl o 8,0 % a plynu o 16,4 %.
Dovoz ze Spojených států vzrostl o 13,8 %, Evropské unie o 17,7 %, Japonska o 22,7 % a Tchaj-wanu o 21,5 %, zatímco dovoz z Číny poklesl o 1,7 %.
Zdroj:
Yonhap News
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Jižní Korea (Soul).
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.