Francie čelí novým americkým clům, které budou mít vliv na její klíčová exportní odvětví. Prezident Emmanuel Macron po jednání s představiteli zasažených sektorů vyzval k jednotné evropské reakci.
Francie, stejně jako zbytek Evropy, čelí novým clům ze strany Spojených států, které se dotýkají pro ni zcela zásadních exportních odvětví – od letectví přes luxusní zboží až po alkoholické nápoje. Prezident USA Donald Trump ve středu 2. dubna podepsal dekret, který zavádí plošná cla ve výši minimálně 10 % na veškerý dovoz do Spojených států a 20 % na produkty pocházející z Evropské unie.
Prezident Emmanuel Macron v reakci na to ve čtvrtek jednal se zástupci nejvíce dotčených sektorů. Schůzky se zúčastnili například zástupci leteckého, kosmetického, textilního, vinařského a lihovarnického průmyslu. Nechyběli ani představitelé společností jako Airbus nebo LVMH. Po jednání francouzský prezident vyzval k jednotné evropské reakci a zároveň apeloval na zvážení přerušení investic v USA.
Zdroj: leparisien.fr
Zpracoval tým zahraniční kanceláře CzechTrade Francie
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.