Interoceánský železniční koridor by měl být postaven ve dvou etapách a jeho realizace zabere 20 let.
První fáze má trvat dva až pět let a zahrnovat bude rekonstrukci železničních tratí, které spojují přístav Cortés na karibském pobřeží s oblastí San Pedro Sula na severovýchodě Hondurasu.
Dále bude v první fázi postaveno 120 km nových tratí pro přepravu kontejnerů ze San Pedro Sula do suchého přístavu v La Barca. Tato fáze zahrnuje údržbu silnice CA-5, aby odolala zvýšenému provozu nákladních vozů z La Barca k suchému přístavu v Goascorán. Nakonec bude postaveno 80 km tratí pro přepravu nákladu z Goascoránu do nového přístavu Amapala na pacifickém pobřeží.
Druhá fáze zahrnuje nové železniční spojení mezi přístavem Castilla ve městě Trujillo na karibském pobřeží s přístavem Amapala. Dokončení této fáze má trvat 10 až 15 let.
Náklady na realizaci se pohybují mezi 10 až 20 miliardami dolarů, přičemž finančně se na něm budou podílet veřejný i soukromý sektor.
Zatím odborníci pracují na studiích proveditelnosti, které podporují Jižní Korea, Španělsko, USA a Japonska. Právě tyto země mají zájem investovat do projektu.
Koridor by měl doplnit Panamský průplav. Honduras má přístav Castilla, který má největší hloubku ve Střední Americe. V jižní oblasti je ostrov Amapala v zálivu Fonseca, který má také dostatečnou hloubku k přijímání námořních lodí typu pospanamax, které mohou přepravit více než 20 000 dvacetistopových kontejnerů (TEU). Pro porovnání v Panamě největší loď, která může projít průplavem, je 11 000 TEU, a zejména v létě nedostatečná hloubka v průplavu omezuje provoz.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Střední Amerika a Karibik.
Zdroj: Bnamericas.com
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.