Interoceánský železniční koridor by měl být postaven ve dvou etapách a jeho realizace zabere 20 let.
První fáze má trvat dva až pět let a zahrnovat bude rekonstrukci železničních tratí, které spojují přístav Cortés na karibském pobřeží s oblastí San Pedro Sula na severovýchodě Hondurasu.
Dále bude v první fázi postaveno 120 km nových tratí pro přepravu kontejnerů ze San Pedro Sula do suchého přístavu v La Barca. Tato fáze zahrnuje údržbu silnice CA-5, aby odolala zvýšenému provozu nákladních vozů z La Barca k suchému přístavu v Goascorán. Nakonec bude postaveno 80 km tratí pro přepravu nákladu z Goascoránu do nového přístavu Amapala na pacifickém pobřeží.
Druhá fáze zahrnuje nové železniční spojení mezi přístavem Castilla ve městě Trujillo na karibském pobřeží s přístavem Amapala. Dokončení této fáze má trvat 10 až 15 let.
Náklady na realizaci se pohybují mezi 10 až 20 miliardami dolarů, přičemž finančně se na něm budou podílet veřejný i soukromý sektor.
Zatím odborníci pracují na studiích proveditelnosti, které podporují Jižní Korea, Španělsko, USA a Japonska. Právě tyto země mají zájem investovat do projektu.
Koridor by měl doplnit Panamský průplav. Honduras má přístav Castilla, který má největší hloubku ve Střední Americe. V jižní oblasti je ostrov Amapala v zálivu Fonseca, který má také dostatečnou hloubku k přijímání námořních lodí typu pospanamax, které mohou přepravit více než 20 000 dvacetistopových kontejnerů (TEU). Pro porovnání v Panamě největší loď, která může projít průplavem, je 11 000 TEU, a zejména v létě nedostatečná hloubka v průplavu omezuje provoz.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Střední Amerika a Karibik.
Zdroj: Bnamericas.com
Služby kybernetické bezpečnosti v regionu vzrostly o 19 % od začátku roku 2024.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Letecká společnost EgyptAir zahajuje pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. Nová linka bude provozována od 9. července třikrát týdně.