Premiér Naréndra Módí oznámil zahájení programu Pradhanmantri Suryodaya Yojana (PSY), jehož cílem je instalovat střešní solární systémy v 10 milionech domácností po celé zemi.
Premiér uvedl, že tento program nejen sníží účty za elektřinu chudým a střední třídě, ale také zajistí soběstačnost Indie v oblasti energetiky. Premiér Módí vyzval úředníky, aby zahájili masivní celostátní kampaň pro mobilizaci spotřebitelů v segmentu domácností k masovému využívání střešních solárních panelů.
Indická centrální vláda implementuje národní program, který poskytuje finanční podporu ve výši 40 % investičních nákladů na instalaci střešních solárních panelů. Program měl ambiciózní cíl vygenerovat 100 GW solární energie do roku 2022. S blížícím se termínem však bylo zřejmé, že Indie cílů nedosáhne.
Do roku 2022 se v zemi vyrobilo pouze 63,3 GW solární kapacity. Solární energie hraje klíčovou roli v indickém úsilí o výrobu 500 GW obnovitelné energie do roku 2030. Je důležitým prvkem v úsilí země o snížení závislosti na fosilních palivech a v boji proti změně klimatu.
Jak přesně se nový plán Pradhanmantri Suryodaya Yojana bude lišit od již probíhajícího národního programu a jaké budou podmínky pro konečné uživatelé zatím není jasné. V každém případě Indie je o krok blíž k energetické samostatnosti.
Zdroj: https://economictimes.indiatimes.com/
Zpracoval tým zahraniční kanceláře CzechTrade Indie (Bengalúru).
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
V této jihoamerické zemi je v různé fázi rozvoje 67 projektů, které souvisejí se zeleným vodíkem. Hlásí organizace H2 Chile, která se zabývá alternativními zdroji elektrické energie a přechodem země na uhlíkově neutrální ekonomiku.