Datum:10.04.2024
Průmyslový obor: Automobilový průmysl
Teritoriální zaměření:
Indie - vlajka Indie

Indie se stává klíčovým trhem v exportní strategii Škody

Indie bude brzy hrát důležitou roli v ambicích firmy Škoda Auto při expanzi na trhy jihovýchodní Asie. Automobilová skupina Škoda Volkswagen India se snaží využít Indii jako hlavní centrum pro export do dalších ekonomik jihovýchodní Asie.

Škoda Auto bude z nového logistického centra v Pune dodávat do Vietnamu kompletně rozložené sady pro místní montáž vozů typů Kushaq a Slavia. „Již nyní vyvážíme 30 % produkce do zahraničí," řekl novinářům Piyush Arora, generální ředitel a výkonný ředitel společnosti Škoda Volkswagen India. V roce 2023 bylo z téměř 150 000 vozů, které zde skupina vyrobila, vyvezeno více než 42 000 kusů.

Podle Ashishe Gupty, ředitele značky Volkswagen India, by navíc Indie mohla sloužit jako zdrojový trh pro export do zemí, kde se začíná elektromibilita rozvíjet. „V Jižní Americe nebo v Africe jsou naše vozy velmi dobře přijímány. Také sousední trhy, jako Srí Lanka, Bangladéš a Bhútán, chtějí dovážet naše vozy," řekl Gupta.

Indický automobilový průmysl vyváží 15 % produkce. V celosvětovém měřítku vláda od tohoto odvětví očekává, že se do roku 2030 zvýší na 25 %. „My (skupina Škoda) jsme již na 30 % plus a nepolevujeme," řekl Arora a dodal, že dědictví mateřského Volkswagenu Vento a Polo pomáhá skupině prosadit na dalších trzích nové vozy, jako jsou Volkswagen Virtus a Taigun, a skupina nyní plánuje využít značku Škoda k vývozu Kushaq a Slavia do jihovýchodní Asie.

„Od loňského roku, kdy jsme zahájili vývoz těchto modelů, jsme zaznamenali výrazný 30% nárůst exportu," uvedl Arora. „Naší snahou je přidat další exportní trhy. V rámci strategie internacionalizace značky Škoda je Indie velmi významným kamenem, který tento plán podpoří. Volkswagen je v jihovýchodní Asii přítomen již delší dobu."

Škoda Auto, která vede záležitosti a značky skupiny Škoda Volkswagen India od roku 2018, kdy formulovala strategii Indie 2.0, chce letos uvést na trh svůj elektromobil Enyaq EV. Arora uvedl, že elektrovozy budou do země dováženy jako plně postavené vozy, protože nízké objemy neopodstatňují investice do lokalizace platformy v zemi. 

Volkswagen se bude v Indii snažit najít rovnováhu mezi získáním vedoucí pozice ve výklenkovém segmentu (VW Virtus a Škoda Slavia tvoří téměř 50 % segmentu kompaktních sedanů) a hrou ve velkém segmentu, jako jsou SUV, kde jsou značky koncernu menšími hráči. Ohledně širších plánů skupiny přejít v Indii na technologie čisté mobility. „Naše skupina se přizpůsobí globální vizi skupiny Volkswagen, která chce být plně elektrickou značkou," sdělil Arora.


Zdroj: https://www.livemint.com/

Zpracoval tým CzechTrade Indie (Bengalúru)


Další aktuality