V loňském roce dosáhly mezinárodní investice na Ukrajinu 1,2 miliardy dolarů. O rok dříve to bylo pouhých 500 milionům dolarů.
V roce 2023 investovalo do ukrajinské ekonomiky 43 mezinárodních společností. Mezi nimi jsou například Bayer (65 mil. dolarů), Carlsberg (40 mil. dolarů) nebo CEMARK (30 mil.dolar). Zahraniční společnosti nejčastěji investují do projektů IT, obrany a zemědělství.
Společnost Baykar, která vyrábí drony Bayraktar TB2, v září 2023 oznámila svou připravenost investovat 100 milionů dolarů do výstavby místní továrny, servisního centra a centrály v Kyjevě. Výstavba továrny začala letos v únoru a má být dokončena za 12 měsíců.
Ministerstvo ekonomiky Ukrajiny vyvíjí mechanismy na podporu investorů a ke zmírnění investičních rizik, souvisejících s válečným stavem. Vláda spolupracuje s mezinárodními organizacemi a exportními úvěrovými agenturami.
Ministerstvo identifikovalo pět klíčových odvětví s největšími investičními příležitostmi. Jsou jimi energetika, doprava a logistika, zemědělství, zelená metalurgie a výroba kritických materiálů. Tato odvětví se významně podílejí na hospodářském růstu Ukrajiny, přičemž mají potenciál globálního růstu. Zároveň vyžadují náhradu za zničené výrobní kapacity.
Zpracoval tým pracovníků kanceláře CzechTrade Ukrajina (Kyjev).
Zdroj: https://interfax.com.ua
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.