Provincie Milán, Monza a Brianza a Lodi vidí potenciál v cyklistickém sektoru. Chtějí přilákat zpátky italské firmy vyrábějící v zahraničí, podporují projekty zaměřené na bezpečnost a cykloturistiku.
Makro oblast v italské Lombardii, která zahrnuje provincie Milán, Monza Brianza a Lodi, se může pochlubit obratem 197 milionů eur v cyklistickém průmyslu. To představuje 6 % obratu dodavatelského řetězce na národní úrovni a 40 % obratu regionu Lombardie. Cyklistický průmysl zde zaměstnává více než 560 pracovníků, což se rovná 7 % zaměstnanců v italském dodavatelském řetězci. Nyní si tato oblast klade za cíl stát se do pěti let globálním hubem cyklistického sekotru po vzoru portugalského Bike Valley.
Na evropské úrovni se čím dál více řeší cyklistika a její strategická role pro rozvoj cykloturistiky, reshoringu společností, inovací a rozvoje nových kvalitních pracovních míst. Především přesunutí výroby ze zahraničí zpět do Itálie by mohla mít pro zemi obrovský pozitivní vliv. Proto propaguje obchodní komora Milan Monza Brianza Lodi experimentální projekt k rozvoji cyklistické ekonomiky. Projekt byl zahájený letos. Do roku 2027 se má stát referenčním centrem pro globální cyklo ekosystém.
Italské firmy mohou žádat o příspěvky na výzkum a vývoj s cílem přinášet řešení v oblasti bezpečnosti, a to taková která zachycují velmi odlišné aspekty od údržby až po problém krádeží, ochranu cyklistů a podobně. Výzva má podpořit střední a malé podniky prostřednictvím příspěvků až do výše 70 tisíc eur pro jednotlivé podniky a až 120 tisíc eur pro agregace na tvorbu, testování a šíření inovativních řešení, která nabízejí konkrétní odpovědi na otázky o bezpečnosti kol, cyklistů, chodců a infrastruktury. Další podporovanou oblastí je cykloturistika. Zde je snaha o posílení ubytovacích služeb a propagaci cykloturistiky v oblastech Milán, Monza Brianza a Lodi.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.