Ikonická značka italských automobilů se bude vyrábět ve druhém největším městě Alžírska, v Oranu. Výrobní kapacitu bude mít až 90 tisíc vozidel ročně.
Za přítomnosti zástupců vlád Alžírska a Itálie inauguroval generální ředitel Stellantis Carlos Taveres nový výrobní závod automobilky Fiat. Závod se nachází v alžírském Oranu, které je druhým největším městem v zemi. Jedná se o druhý důležitý výsledek tohoto roku v italsko-alžírských vztazích. V lednu totiž podepsala italská společnost Eni za přítomnosti italské premiérky Meloni a alžírského prezidenta Tebbouneho důležitou dohodu o dodávkách plynu.
Nově otevřený závod bude mít výrobní kapacitu 90 tisíc vozidel ročně a do roku 2026 závod vytvoří téměř 2000 pracovních míst. V počáteční fázi výroby bude mít montážní kapacitu 30 tisíc vozů ročně s perspektivou navýšení na 60 tisíc, a následně až na 90 tisíc vozů.
Výroba prvního Fiatu 500, charakteristického modelu Made in Italy, se očekává do konce roku. Postupně by mělo dojít i k vytvoření lokálního průmyslového sektoru na podporu továrny, a to v oblasti subdodávek na výrobu komponentů pro noé vozy, jako jsou elektrické kabely nebo sedadla. Místní společnosti by měly spolupracovat s italskými výrobci.
Zahájení výroby v závodu Fiat bude pro alžírský trh znamenat prodej vozů za dostupnější ceny ve srovnání s dováženými modely stejné značky. To povede k dalšímu snížení cen aut na alžírském trhu. Továrna Fiat přispěje na trh desítkami tisíc nových vozidel, včetně nových modelů, které jsou zatím ve fázi návrhu. Díky dostupnějším vozidlům by se měly snížit i ceny ojetých vozů, které již léta dosahují úrovní považovaných za nepřiměřeně vysoké.
Sto třicet hektarů pozemků určených pro továrnu bylo původně určeno pro výrobu vozů značky Peugeot, který je od roku 2021 rovněž členem skupiny Stellantis.
Zdroj: Agenzia Nova
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Tento rozsáhlý a širokospektrý projekt zahrnuje výstavbu čtyř průmyslových linek, a pokryje tak velkou část dodavatelského řetězce pro výrobu elektromobilů.
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.