Po jeho boku bude stát americký výrobce Bell. Toto partnerství by tak mohlo pomoci i s propagací letounů Leonardo na americkém trhu.
Bell a Leonardo podepsaly memorandum o porozumění k možnostem spolupráce v oblasti technologií sklápěcích rotorů pro NATO Next Generation Rotorcraft Capability Programme (NGRC).
Globální lídři v oblasti designu, konstrukce a podpory komerčních a vojenských letadel s rotačními křídly, Bell a Leonardo, sdílejí desítky let dlouhou historii průmyslové spolupráce v oblasti tradičních vrtulníků a technologie sklopných rotorů.
Leonardo se ujme vedení programu a Bell bude působit jako podpora. V rámci programu NGRC vyvíjejí evropští členové NATO Francie, Německo, Řecko, Itálie, Nizozemsko a Velká Británie nové rotorové letadlo se středním zdvihem.
Leonardo vyrábí AW609, což je víceúčelový letoun schopný kombinovat rychlost, dolet a výšku typickou pro turbovrtulové letadlo se schopností vertikálního vzletu a přistání vrtulníku. AW609 má přetlakovou kabiny, která umožňuje let ve vysokých nadmořských výškách a nad povětrnostními podmínkami.
Další krokem je spolupráce při propagaci naklápěcího letadla AW-609 na americkém vládním trhu a otevření druhé fáze italské obranné studie, Next Generation Fast Helicopter (NGFH).
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Leonardo, Rivista Italiana Difesa
Služby kybernetické bezpečnosti v regionu vzrostly o 19 % od začátku roku 2024.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Letecká společnost EgyptAir zahajuje pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. Nová linka bude provozována od 9. července třikrát týdně.