Zájem Italů o elektroauta brzdí především cena a nedostatečná nabíjecí infrastruktura.
Italové mají ve srovnání s jinými evropskými zeměmi poměrně skeptický přístup k elektromobilům. Vypadá to ale, že se situace pomalu začíná měnit. V červnu díky pobídkám vzrostl zájem o elektrovozy, jež získaly podíl na trhu 8,4 %, což je více než dvojnásobek průměru.
Kromě toho mezi Italy, kteří ještě nemají auto, každý druhý, a to obvykle mladý, obyvatel města a milovník technologií, bere v úvahu nákup elektrického, bateriového nebo plug-in hybridního vozu. Což je více než průměr celosvětového vzorku, který činí 38 %. Vyplývá z průzkumu McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey 2024,
Italští spotřebitelé, kteří mají zájem o elektroauta a nebo jsou již vlastníci, jsou na rozdíl od evropských spotřebitelů otevřenější k výběru čínské značky: 33 % oproti 27 % (EU).
Cena hraje důležitou roli, ale pozitivně je vnímáno i technologické vybavení.
Pokud se však zaměříme na Italy, kteří jsou vůči elektroautomobilům skeptičtí, dotázaní spotřebitelé vyzdvihují především nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu. Mezi nejčastěji uváděné obavy patří problémy na cestách, ale také nemožnost dobít automobil doma.
Pak je tu úzkost spojená s autonomií. Čtyři z deseti Italů tvrdí, že je současná skutečná autonomie (350 km) odrazuje od nákupu. Dalším faktorem je vysoká pořizovací cena a v neposlední řadě 4 z 5 automobilistů, kteří si již elektromobil zakoupili, nejsou spokojení s palubní technologií a vadí jim příliš složité funkce.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.