Zájem Italů o elektroauta brzdí především cena a nedostatečná nabíjecí infrastruktura.
Italové mají ve srovnání s jinými evropskými zeměmi poměrně skeptický přístup k elektromobilům. Vypadá to ale, že se situace pomalu začíná měnit. V červnu díky pobídkám vzrostl zájem o elektrovozy, jež získaly podíl na trhu 8,4 %, což je více než dvojnásobek průměru.
Kromě toho mezi Italy, kteří ještě nemají auto, každý druhý, a to obvykle mladý, obyvatel města a milovník technologií, bere v úvahu nákup elektrického, bateriového nebo plug-in hybridního vozu. Což je více než průměr celosvětového vzorku, který činí 38 %. Vyplývá z průzkumu McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey 2024,
Italští spotřebitelé, kteří mají zájem o elektroauta a nebo jsou již vlastníci, jsou na rozdíl od evropských spotřebitelů otevřenější k výběru čínské značky: 33 % oproti 27 % (EU).
Cena hraje důležitou roli, ale pozitivně je vnímáno i technologické vybavení.
Pokud se však zaměříme na Italy, kteří jsou vůči elektroautomobilům skeptičtí, dotázaní spotřebitelé vyzdvihují především nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu. Mezi nejčastěji uváděné obavy patří problémy na cestách, ale také nemožnost dobít automobil doma.
Pak je tu úzkost spojená s autonomií. Čtyři z deseti Italů tvrdí, že je současná skutečná autonomie (350 km) odrazuje od nákupu. Dalším faktorem je vysoká pořizovací cena a v neposlední řadě 4 z 5 automobilistů, kteří si již elektromobil zakoupili, nejsou spokojení s palubní technologií a vadí jim příliš složité funkce.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.