Zájem Italů o elektroauta brzdí především cena a nedostatečná nabíjecí infrastruktura.
Italové mají ve srovnání s jinými evropskými zeměmi poměrně skeptický přístup k elektromobilům. Vypadá to ale, že se situace pomalu začíná měnit. V červnu díky pobídkám vzrostl zájem o elektrovozy, jež získaly podíl na trhu 8,4 %, což je více než dvojnásobek průměru.
Kromě toho mezi Italy, kteří ještě nemají auto, každý druhý, a to obvykle mladý, obyvatel města a milovník technologií, bere v úvahu nákup elektrického, bateriového nebo plug-in hybridního vozu. Což je více než průměr celosvětového vzorku, který činí 38 %. Vyplývá z průzkumu McKinsey Mobility Consumer Pulse Survey 2024,
Italští spotřebitelé, kteří mají zájem o elektroauta a nebo jsou již vlastníci, jsou na rozdíl od evropských spotřebitelů otevřenější k výběru čínské značky: 33 % oproti 27 % (EU).
Cena hraje důležitou roli, ale pozitivně je vnímáno i technologické vybavení.
Pokud se však zaměříme na Italy, kteří jsou vůči elektroautomobilům skeptičtí, dotázaní spotřebitelé vyzdvihují především nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu. Mezi nejčastěji uváděné obavy patří problémy na cestách, ale také nemožnost dobít automobil doma.
Pak je tu úzkost spojená s autonomií. Čtyři z deseti Italů tvrdí, že je současná skutečná autonomie (350 km) odrazuje od nákupu. Dalším faktorem je vysoká pořizovací cena a v neposlední řadě 4 z 5 automobilistů, kteří si již elektromobil zakoupili, nejsou spokojení s palubní technologií a vadí jim příliš složité funkce.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Itálie.
Zdroj: Il Sole 24 Ore
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
V červnu 2025 vykázala italská ekonomika smíšené výsledky – zlepšila se podnikatelská důvěra, zatímco nálada spotřebitelů mírně oslabila.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.