Pozici světové jedničky si japonská automobilka udržela navzdory 3,7% meziročnímu poklesu v prodejích skupiny, do které patří i dceřiné společnosti Daihatsu a Hino Motors.
Toyota Motor prodala za kalendářní rok 2024 celkem 10,8 miliónu vozidel a i přes znatelný pokles v absolutním počtu prodaných vozů si udržela výrazný náskok před svým největším konkurentem, koncernem Volkswagen. Ten v uplynulém roce při 9 milionech prodaných vozidel zaznamenal o 2,3 % nižší prodeje a s ohledem na současné potíže koncernu nelze očekávat, že by v nejbližších letech pozici japonské jedničky ohrozil.
Ani samotná Toyota však není bez svých problémů. V roce 2024 postihl automobilku skandál, v rámci kterého se provalilo více než 30leté falšování výsledků crashtestů u dceřiné společnosti Daihatsu. Skandál rezonující v japonských médiích po několik měsíců se výrazně propsal do výsledků Toyoty na domácím trhu, kde při 1,42 milionu prodaných vozidlech zaznamenala meziroční pokles o 14 %. Automobilce se naopak dařilo v USA, kde se díky vysoké poptávce po hybridních vozidlech a 2,33 milionu prodaných automobilů, a může být hrdá za uplynulý rok , kdy prodej rostl 4% tempem.
Toyota byla v roce 2024 úspěšná i v ČR, kde se ji podařilo prodat 21 803 nových automobilů, připsat si více jak 10% meziroční růst a poprvé se stát nejprodávanější značkou hned za tuzemskou Škodou. 10 let nazpět přitom byla Toyota na českém trhu outsiderem, kterému patřila až 17. příčka v celkových prodejích. Díky široké nabídce modelů se všemi typy pohonů se však japonskému gigantovi daří oslovovat i stále více českých zákazníků.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Asahi, Autosalon.tv
ELEC Expo 2025 v Maroku představuje historicky největší příležitost pro české firmy k prezentaci a expanzi na africké trhy v elektrotechnice a obnovitelných zdrojích.
Tato iniciativa zapojením nových technologií dále posílí pozici Kanady ve světě jako jednoho z lídrů ve výrobě baterií.
Peru prochází rozsáhlou digitální transformací pod hlavičkou Národního programu pro telekomunikace (Pronatel), který spadá pod peruánské Ministerstvo dopravy a komunikací. Tento strategický program cílí na překonání digitální propasti a zajištění přístupu k vysokorychlostnímu internetu i v odlehlých oblastech země.
Švédská vláda oficiálně schválila zahájení výstavby nové železniční tratě North Bothnia Line (Norrbotniabanan) mezi městy Dåva a Skellefteå. Jedná se o strategicky významný infrastrukturní projekt, který má zlepšit dopravní propojení severního Švédska a zároveň podpořit přechod na udržitelnější formy dopravy.