Firmám, které podnikají ve strategických odvětvích, a které se nepřizpůsobí vládním pravidlům proti úniku technologií do zahraničí, stát odepřen nárok na státní podporu.
Aktualizovaná pravidla pro transfer technologií se budou vztahovat na pětici strategických odvětví, která zachovávají konkurenceschopnost japonského průmyslu jsou jimi polovodiče, pokročilé elektronické komponenty, baterie, komponenty do letadel, obráběcí stroje a průmysloví roboti.
Firmy z těchto odvětví budou muset nově při žádosti o státní podporu u příslušných úřadů registrovat své klíčové technologie a dokázat jejich zabezpečení.
Bezpečnostní pravidla budou po firmách vyžadovat omezení v počtu zaměstnanců, kteří budou mít přístup ke klíčovým materiálům. Ti budou muset navíc být zavázáni dohodou o mlčenlivosti (NDA), která bude platná i případném odchodu z firmy. Povinnost podepsat NDA se dále bude týkat i právnických osob, v případě sdílení technologie s obchodním partnerem budou muset dohodu o mlčenlivosti uzavřít obě dvě strany.
Změn se dočkají i pravidla pro expanzi výroby do zahraniční. Firmy budou muset konzultovat případné plány na přesun či rozšíření produkce s Ministerstvem hospodářství, obchodu a průmyslu. Hranice, kdy je nutné podat notifikaci ministerstvu, se bude lišit podle odvětví. Třeba v případě polovodičů bude nutné získat povolení při každém více než 5% navýšení objemu výroby.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Nikkei Asia Review
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.