Japonská vláda v rámci podpory efektivního využívání zdrojů plánuje zavázat velké výrobce, aby využívali recyklované plasty. Tímto krokem navazuje na předchozí snahy o omezení plastových odpadů.
Japonsko se rozhodlo pro další krok, jímž chce omezit produkci odpadů, a to zavázat velké výrobce, aby povinně využívali recyklované plasty. Současný systém totiž používání recyklovaných plastů nenakazuje, ale pouze výrobce nabádá k vyvinutí přiměřeného úsilí.
Po přijetí chystané revize zákona o podpoře efektivního využívání zdrojů, ke kterému by mělo dojít v příštím roce, však nově bude po výrobcích vyžadováno, aby si stanovili konkrétní cíle a pravidelně podávali zprávy o jejich plnění. Vláda navíc zvažuje zavedení systému, v rámci kterého by vydávala doporučení a případně i udělovala pokuty těm, kteří by své povinnosti zanedbávali.
Chystaná revize by měla výrazně napomoci ke splnění snahy zemí G7 vyřešit znečišťování plasty do roku 2040. Japonsko je přitom co do objemu vyprodukovaných a vyhozených plastových obalů po USA dlouhodobě druhou nejhorší zemí na světe. Celou třetinu plastových obalů tu tvoří jednorázové obaly. V rámci snahy o omezení jejich produkce byl již v roce 2021 přijat zákon, podle kterého musí být veškeré plastové produkty recyklovatelné. Dále zákon ukládá maloobchodním podnikům, aby povinně účtovaly poplatky za jednorázové plastové předměty.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.