Americký stát obvinil korporaci z úmyslného šíření dezinformací o recyklaci plastů. ExxonMobil vědomě propagoval recyklaci, přestože věděl, že většina plastů není skutečně recyklována.
Kalifornie podala žalobu proti ExxonMobil za jeho podíl na vytváření falešného obrazu o recyklaci plastů. Podle žaloby ExxonMobil po desetiletí propagoval recyklovatelnost plastových výrobků, ačkoli věděl, že většina plastů končí na skládkách a jen velmi malý podíl je skutečně recyklován. Společnost údajně investovala miliony dolarů do marketingu, aby uklidnila obavy veřejnosti a zvýšila poptávku po plastech, přestože škodlivé dopady na životní prostředí byly zřejmé.
Kalifornská žaloba tvrdí, že ExxonMobil hrál klíčovou roli ve vzniku plastové krize tím, že podporoval výrobu plastů bez ohledu na jejich omezené možnosti recyklace. Tato dezinformační kampaň měla za cíl udržet růst poptávky po plastových produktech, přičemž výsledkem bylo masivní znečištění přírody a oceánů plastovým odpadem. Kalifornie chce, aby ExxonMobil nesl odpovědnost za své činy, které vedly k závažným ekologickým škodám.
Tento soudní proces je součástí širšího hnutí, které se snaží přimět velké korporace k odpovědnosti za jejich podíl na environmentálních problémech. Pokud bude ExxonMobil uznán vinným, společnost by mohla čelit finančním postihům a dalším opatřením zaměřeným na snížení produkce plastů.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade USA, Austin.
Zdroj: www.usnews.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.