Ministr dopravy ohlásil ambiciózní investici 140 bilionů pesos (34,44 miliardy dolarů) na infrastrukturní projekty. Nejvíce peněz poteče do silnic a dálnic.
Podle vyjádření ministra dopravy Williama Camarga budou prostředky směrovat do různých druhů dopravy v průběhu následujících čtyř let. Z této částky půjde 48 % do silničních projektů, 24 % do výstavby a modernizace letišť, 22 % do železniční infrastruktury a 6 % do vodních a přístavních projektů.
Ministr zdůraznil nový pohled na infrastrukturu dopravy, který bude zahrnovat strategické investice do železnice a vodních tras. Zaměřovat se budou především na modernizaci vodní infrastruktury a plánování nových leteckých spojení a dopravních uzlů.
Strategický plán je zacílen především na obnovu a oživení železnice. Mezi nadcházející projekty vlakových tratí patří La Dorada-Chiriguaná a Bogotá-Belencito, které jsou ve fázi strukturalizace, stejně jako Tren del Pacífico a Tren del Catatumbo. Kromě toho je v plánu revitalizovat vodní dopravu prostřednictvím projektů zlepšujících splavnost řek Magdalena, Meta, Atrato a Mompox za částku 2,2 bilionu pesos (přibližně 541,2 milionu amerických dolarů).
Pokud jde o přístavní oblasti, právě probíhá prohlubování přístupových kanálů k přístavům Buenaventura, Tumaco a Barranquilla. Tato opatření mají posílit zahraniční obchod a zvýšit objem přepravovaného nákladu a umožnit přístup lodím většího rozměru. V rámci národní silniční sítě vláda vyčlení 67,9 bilionu pesos na posílení portfolia koncesních a nekoncesních komunikací, včetně projektů jako Villeta-Guaduas a Pasto-Popayán a 95 dalších projektů.
Zpracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
Zdroj: portafolio.co
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.