Datum:12.03.2025
Teritoriální zaměření:
Japonsko - vlajka Japonsko

Kosmetika pro aktivní seniory: Rostoucí segment na japonském trhu

S pokračujícím růstem podílu obyvatel starších 65 let představuje segment kosmetiky pro seniory významnou příležitost pro domácí i zahraniční výrobce.

S více než čtvrtinou populace ve věku 65 let a více, a s předpokládaným růstem tohoto podílu na jednu třetinu v následujícím desetiletí, nabývá segment péče o seniory na strategickém významu. Podle analýzy banky Mizuho by trh zaměřený na starší generaci mohl v letošním roce přesáhnout hodnotu 100 bilionů jenů (přibližně 15 bilionů korun).

Růst objemu trhu odráží proměny ve spotřebitelském chování seniorů – jejich zájem se již neomezuje pouze na zdravotní péči, ale stále více zahrnuje také módní oblečení a prémiovou kosmetiku. Výrazně roste poptávka nejen mezi ženami, ale i mezi muži, kteří stále častěji vyhledávají produkty péče o pleť, například hydratační krémy na ruce. Tento trend vytváří nové příležitosti pro zavedené i nově vstupující značky, včetně zahraničních.

Japonský kosmetický trh je druhý největší na světě a očekává se jeho průměrný roční růst (CAGR) o 5 % v následujících pěti letech. Mezi hlavní trendy patří udržitelnost, preference přírodních ingrediencí a inovativní anti-aging produkty. Roste rovněž zájem o personalizovanou kosmetiku a produkty s přidanou hodnotou, například ty, které přispívají k psychické pohodě.

Na tyto změny reagují i přední kosmetické společnosti, včetně Shiseido. Výzkumy společnosti naznačují, že používání kosmetiky má nejen estetické, ale i zdravotní benefity pro seniory. Podle instruktorky Miwy Hirako může aplikace kosmetiky podpořit motoriku rukou a stimulovat slinné žlázy, zatímco denní kosmetická rutina může fungovat jako energetický spínač, který pomáhá seniorům začít den aktivně a s pozitivním přístupem.


Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.

Zdroj: Mainichi

Další aktuality