Maroko hledá nové obchodní příležitosti od zaběhlých trhů západní Evropy. Tato změna zaměření se na tradiční partnery přináší příležitosti pro české firmy.
Maroko se snaží navázat silnější obchodní vztahy s Kazachstánem organizováním „Týdne obchodní výstavy s Marokem“, který má představit marocké produkty a podpořit vzájemnou spolupráci v několika klíčových sektorech, jako jsou agronomie, kosmetika nebo IT. Tato akce je příležitostí pro marocké podniky získat přístup na trhy v Kazachstánu, což je největší ekonomika Střední Asie.
Obchod mezi oběma zeměmi je zatím poměrně nízký. V roce 2023 Maroko exportovalo do Kazachstánu zboží za 24 milionů dolarů, zatímco dovozy byly ve výši 250 milionů dolarů. Týden obchodní výstavy je příležitostí pro marocké firmy zlepšit tuto bilanci a rozšířit obchodní možnosti v regionu.
Projekt je součástí širšího úsilí marocké Asociace exportérů (ASMEX) podporovat místní podniky na nových mezinárodních trzích a odklonit se od vlivu zaběhlých trhů, jako jsou Francie, Španělsko, Portugalsko, Německo.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Maroko.
Zdroj: www.hespress.com
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
V červnu 2025 vykázala italská ekonomika smíšené výsledky – zlepšila se podnikatelská důvěra, zatímco nálada spotřebitelů mírně oslabila.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.