Ambiciózní projekt podmořského tunelu, který má spojit Maroko a Španělsko, se znovu dostal do centra pozornosti po nedávném udělení pořadatelství Mistrovství světa ve fotbale v roce 2030, které budou hostit Maroko, Španělsko a Portugalsko.
Strategické propojení
Projekt tunelu má nesmírný strategický význam, neboť slibuje usnadnit bezproblémové cestování a logistiku mezi třemi hostitelskými zeměmi a zároveň propojit africký kontinent s Evropou. Tento 40 kilometrů dlouhý tunel je připraven sehrát klíčovou roli při úspěchu mistrovství světa ve fotbale 2030 a přetvořit ekonomickou a regionální krajinu.
Logistická proměna se blíží
V případě úspěšného dokončení by tento tunel proměnil Maroko v regionální velmoc, zejména v oblasti logistiky. Zvýšená obchodní výměna mezi Afrikou a Evropskou unií by přispěla k hospodářskému růstu a oživení cestovního ruchu, což by přineslo řadu výhod jak Maroku, tak Španělsku. Díky společnému závazku a novému financování ze strany Evropské unie je projekt podmořského tunelu blíž finalizaci a jeho potenciální dopad sahá daleko za uskutečnění mistrovství světa ve fotbale 2030.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Maroko
Zdroje:
Morocco World News www.moroccoworldnews.com
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
Na začátku dubna jsme uspořádali teritoriální webinář o Filipínách, který posluchače provedl základními fakty o Filipínách, jejich makroekonomickými údaji, bilancí s Českou republikou a zajímavými fakty o ekonomice a místním trhu. Webinář představil Filipíny z jiného světla, než jako destinace na dovolenou u moře, vodopádů nebo dobývání mnohdy i aktivních vulkánů. Mezivládní delegace s Českou republikou a Evropskou unií ukazují, jak jsou Filipíny pro Evropu zajímavé do budoucnosti.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.