Egyptský premiér Mostafa Madbouly uvedl, že Suezský průplav hlásí ztráty až 550 milionů dolarů měsíčně kvůli přetrvávajícímu regionálnímu napětí.
Předseda Úřadu pro Suezský průplav Usama Rabie v lednu uvedl, že dolarové příjmy ze Suezského průplavu klesly od začátku roku o 40 procent poté, co útoky donutily globální přepravce zvolit si delší, ale bezpečnější trasy.
I když nebyl uveden žádný rozpis ohledně příspěvku k příjmům kanálu, příjmy ekonomické zóny Suezského průplavu v letech 2023 a 2024 dosáhly 8,5 miliardy egyptských liber, což představuje nárůst o 205 procent z 2,8 miliardy egyptských liber v letech 2016 a 2017.
Čínské investice v ekonomické zóně dosáhly téměř tří miliard dolarů prostřednictvím 155 průmyslových, logistických a servisních společností.
Ekonomická zóna také podepsala 29 memorand o porozumění s různými mezinárodními společnostmi specializujícími se na zelený vodík, která by mohla čerpat investice v hodnotě 133 miliard dolarů.
Generální ředitel dánské námořní společnosti Maersk Vincent Clerc očekává, že se narušení v Rudém moři protáhne do třetího čtvrtletí roku 2024, což ztíží situaci dopravců a podniků.
Maersk uvedl, že narušení Rudého moře mělo za následek 15 až 20procentní ztrátu kapacity celého odvětví na trasách z Asie do severní Evropy a Středozemního moře ve druhém čtvrtletí roku 2024.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Egypt.
Zdroj: AGBI (Arabian Gulf Businedss Insight), https://www.agbi.com
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.