Ikonická koupel, která v roce 1970 ohromila návštěvníky ósacké Světové výstavy, se v modernizované podobě vrátí na Expo 2025.
Novou verzi „lidské pračky“, která bude k vyzkoušení v rámci Osaka Healthcare Pavilion, představí výrobce sprchových hlavic, společnost Science. Ta věří, že novému modelu se podaří po více jak 50. letech navázat na úspěch původní verzi, kterou v 70. letech vyvinula společnost Panasonic a která tehdy společně s videotelefonem lákala největší davy zájemců o futuristické technologie. V době, kdy stále řada japonských domácností neměla vlastní koupelnu a lidé běžně využívali veřejné lázně sentó, tak přístroj symbolizoval pokrok a moderní životní styl.
Zážitek z koupele v nové verzi pračky, tvarované jako kokpit stíhačky, bude řízen umělou inteligencí. Ta bude monitorovat srdeční tep a emoční stav uživatele, na základě kterých upraví teplotu vody a na vnitřní stranu průhledného krytu promítne relaxační obrazy. Celý proces důkladného umytí a usušení těla zabere 15 minut. Kromě expozice na výstavě má společnost Science ambici uvést na trh i verzi pro domácí použití, čímž by technologie mohla najít komerční uplatnění.
Celý projekt je srdcovou záležitostí předsedy společnosti Science Jasuakiho Aojamy, který jako dítě navštívil původní expozici z roku 1970. Tehdejší vejčitý stroj využíval ultrazvukové vlny a masážní plastové kuličky, což fascinovalo generaci, která v něm viděla obraz budoucnosti. Aojama se nyní snaží spojit nostalgii s moderními technologiemi a vytvořit novou ikonu nadcházející Světové výstavy, která budou oslavou japonských inovací a kultury koupelí.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Asahi
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.