Nabíjecí stanice na elektromobily chybí ve třech čtvrtinách německých obcí.
Svaz německého automobilového průmyslu vyžaduje, aby se zrychlilo budování infrastruktury pro elektromobily, která aktuálně stagnuje.
Poukazuje přitom zejména na nedostatečnou výstavbu sítě nabíjecích stanic v německých obcích. Skoro 40 % německých obcí nedisponuje infrastrukturou pro rychlé nabíjení. V Německu připadá na jednu nabíjecí stanici 21 elektromobilů.
Situace je podle svazu podobná v celé Evropské unii. Například v Bulharsku je k dispozici méně nabíjecích stanic než v celém Hannoverském regionu.
Začátkem roku 2024 zaznamenali německé automobilky výrazný propad v prodeji elektromobilů oproti minulému roku, protože spolková vláda škrtla prémie za jeho koupi.
V březnu tohoto roku bylo uvedlo do provozu 31 000 elektromobilů a počítá se, že stále více Němců bude přecházet na tento typ vozů. Proto je žádoucí posílit výstavbu nabíjecích stanic a zvýšit tak jejich počet po celém území Německa.
Vypracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Německo (Mnichov).
Zdroj: Spiegel.de
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Sítě 6G zvýší možnosti interakce robotů, umělé inteligence, autonomní dopravy či vzdálené chirurgie a diagnostiky.
Japonsko se po vzoru EU chystá více zaměřit na monopolní praktiky technologických gigantů.