Investice do efektivity a spolehlivosti železniční dopravy přináší inovativní infrastrukturní úpravy.
Jedním z velkých projektů je úprava systému napájení železniční trati Bergenlinjen mezi Hønefoss a Haugastøl. Do tohoto ambiciózního projektu, který zlepší železniční dopravu a sníží náklady na údržbu, Norsko investuje 1,9 miliardy korun. Dalším projektem jsou práce na signalizačním zařízení v nádraží v Kongsbergu, což zefektivnilo provoz vlaků.
Díky těmto inovativním krokům dojde k výraznému zvýšení efektivity a spolehlivosti železniční sítě. To má pozitivní dopad jak na osobní, tak na nákladní dopravu, a také podporuje udržitelný rozvoj. Modernizace infrastruktury bude rovněž přispívat k ochraně životního prostředí díky zlepšení provozních procesů a využívání zdrojů.
Investice nejenže zajišťují lepší dopravní prostředí pro občany, ale také otevírají cestu pro další ekonomický růst a rozvoj regionu. Celková investice osm miliard norských korun, do které je tento projekt začleněn, je klíčová pro budoucí konkurenceschopnost a udržitelnost dopravního systému v Norsku.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: https://www.banenor.no
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.