Puerto Antioquia je pro Kolumbii obrovskou logistickou příležitostí, neboť významně zkrátí cesty do klíčových metropolí.
Kolumbijské společnosti Metalteco a Inacar pracují na výstavbě přístavu Antioquia. Finišují poslední etapy stavby a předpokládá se, že během března příštího roku by měl být přístav připraven k otevření. V současné době je dokončen ze 70 %.
Přístav bude schopen přijmout až 7 milionů tun zboží ročně a jeho největší výhoda tkví v tom, že se nachází v mnohem přívětivější pozici z hlediska dopravy zboží do metropolí Medellín, Bogotá či Pereira, které jsou hůře dostupné ze stávajících přístavů. Úspora z hlediska ujeté vzdálenosti do jednotlivých měst se pohybuje mezi 32 až 55 %.
Mimo výše zmíněné výhody, které mají přímý dopad na obchod, je tento přístav taktéž důležitý z hlediska pracovního trhu. Jeho výstavba generuje až 1000 nových pracovních míst. Přístav také představuje velké zlepšení pro spojení pevninské Kolumbie a jejích ostrovů v Karibiku, a tím pádem by přispěje ke zlepšení životní úrovně obyvatel jak z této části země, tak i ostatních obyvatel z ostrovů v Karibském moři.
Nový přístav Antioquia bude mít příznivý vliv na životní prostředí a zachování biodiverzity. Jako příklad konkrétního projektu, který je spojen právě s výstavbou přístavu, lze uvést monitorování řemeslného rybaření, které v zálivu Urabá trvá již 2 roky.
Zpracoval: tým zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie
Zdroje: eluniversal.com, puertoantioquia.com
Egyptská vláda představila soubor opatření, která mají modernizovat celní systém, urychlit odbavení zboží a zlepšit podmínky pro domácí i zahraniční investory.
Americká společnost Hims & Hers Healt tímto krokem výrazně rozšiřuje své působení v Evropě a posiluje svou pozici v globální expanzi na trzích digitální zdravotní péče.
V albertském Kananaskis nedaleko Calgary se od 15. do 17. června 2025 uskutečnil summit skupiny G7.
Polské ministerstvo obrany zahajuje rozsáhlý strategický projekt s názvem Zelený průmyslový region Kaszubia. S rozpočtem přesahujícím 250 miliard zlotých jde o největší vládní investici posledních let – ambicióznější a finančně náročnější než plánovaný Centrální komunikační uzel (CPK).