Uprostřed celosvětového uvědomění po odpovědnosti za životní prostředí stojí indonéský průmysl balení potravin na kritické křižovatce. Jasný směr udává prezidentské nařízení č. 73/2023, které podtrhuje zásadní posun směrem k upřednostňování ochrany životního prostředí. Nařízením se vláda zavazuje, že sníží stopu plastového odpadu tím, že stanoví příjmy ze spotřební daně z plastů. Ty mohou dosáhnout až 115 milionů dolarů.
Spotřební daň na plasty, a také na slazené nápoje, byla plánována od roku 2016, ale až do roku 2022, kdy vláda poprvé zahrnula cíl výběru příjmů z daně do rozpočtu na rok 2023, nebyly podniknuty žádné konkrétní kroky. Vláda implementaci odložila kvůli obavám z globálního hospodářského poklesu.
Trajektorie k udržitelnosti není pouhým vládním nařízením. Jedná se o strategickou výzvu, která je řízena několika faktory. Nejdůležitější z nich je rostoucí povědomí spotřebitelů a poptávka po ekologických obalových řešeních. V průzkumu o udržitelné spotřebě společnosti z prosince 2023 vyjádřilo 79 % Indonésanů ochotu zaplatit více za udržitelné a ekologické produkty.
Dokonce 65 % zákazníků v jihovýchodní Asii považuje taktiky zaměřené na udržitelnost, jako jsou udržitelné balení produktů a využívání sběrných míst ke snížení emisí skleníkových plynů, za nejdůležitější faktor, který je přiláká k maloobchodníkům. Dalším problémem, který zákazníky z tohoto regionu znepokojoval, byla etika dodavatelského řetězce, přičemž 40 % respondentů uvedlo, že etické postupy dodavatelského řetězce, jako třeba získávání surovin používaných pro produkty, stejně jako procesy a logistika, byly klíčovým hlediskem při výběru maloobchodníků.
Tento posun v preferencích spotřebitelů podtrhuje naléhavou potřebu, aby hráči v oboru přijali udržitelnost jako základní princip svých obchodních strategií. Bohatá biodiverzita Indonésie a její strategická geografická poloha podtrhují její potenciál jako centra pro udržitelná obalová řešení. Díky bohatým přírodním zdrojům a rozvíjejícímu se výrobnímu sektoru má země potřebné podmínky k tomu, aby podpořila transformační změny v rámci globálního obalového ekosystému.
Globální trh s obaly zažívá exponenciální růst. Letos má dosáhnout 1,05 bilionu dolarů, což představuje nárůst o 14,5 % od roku 2019. V této rozvíjející se krajině zaujímá indonéský sektor strojů na balení potravin prominentní postavení. Podle Indonéské obalové federace je obalový průmysl důležitým motorem hospodářského růstu a inovací. V roce 2021 měl hodnotu 7,2 miliardy dolarů, přičemž každým rokem roste o 3 až 4 %.
Source: www.business-indonesia.org
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Indonésie.
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.