Panama představila regulační návrh, který podpoří rozvoj zeleného vodíku jako klíčového zdroje obnovitelné energie a strategického prvku energetické transformase země.
V Panama City byl představen regulační návrh, který má vytvořit rámec pro rozvoj výroby a trhu se zeleným vodíkem. Návrh zahrnuje opatření pro rychlou implementaci nového zákona a vytváří základy pro to, aby se Panama stala strategickým centrem pro distribuci zeleného vodíku. Zelený vodík, jindy označovaný jako obnovitelný vodík, je zdroj energie založený na využití energie vzniklé separací atomů vodíku s použitím obnovitelných zdrojů energie, jako jsou větrné, solární nebo vodní elektrárny, a představuje významnou součást přechodu k udržitelným energetickým zdrojům.
Strategický potenciál Panamy v oblasti zeleného vodíku vychází z její výhodné geografické polohy a logistických možností, což ji může učinit centrem pro distribuci tohoto zdroje energie. Rozvoj trhu zároveň přispěje k energetické transformaci země, která je zejména díky své geografické poloze a závislosti na přírodních zdrojích velmi citlivá na změny klimatu. Národní strategie pro zelený vodík a deriváty ENHIVE si klade za cíl vyrobit do roku 2030 až 500 000 tun vodíku, čímž by Panama posílila svou pozici na globální scéně.
Spolupráce Panamy s Evropskou unií v této oblasti hraje klíčovou roli. Součástí kooperace je nový akční plán Euroclima, který mobilizuje 1,68 milionu eur na technickou pomoc a pilotní projekty v oblasti financování klimatu. Mezi hlavní cíle patří snížení klimatické zranitelnosti v Panamském průplavu a podpora udržitelné energetické transformace země.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Střední Amerika a Karibik.
Zdroj: bnamericas.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.