Středoevropští zákazníci jednoznačně preferují expresní doručení balíků. Maďaři jsou však ochotni za něj platit méně než zákazníci z jiných zemích. Přestože dvě třetiny z nich stále upřednostňují doručení objednávky až do domu, v Maďarsku jsou stále nejoblíbenější balíkové automaty.
Podíl zákazníků v Maďarsku, kteří preferují expresní doručení, tedy doručení ve stejný den nebo dokonce do 90 minut, odpovídá středoevropskému průměru. Více než čtvrtina online nakupujících považuje tuto možnost doručení za nejlepší. V regionu je po této službě vyšší poptávka v Česku a na Slovensku, zatímco v Německu je o tuto službu menší zájem.
Maďarsko předběhlo Německo i z hlediska doručení naplánovaných nákupů v tentýž den. V porovnání s Německem si téměř dvakrát více maďarských zákazníků přeje obdržet objednané zboží ještě ten samý den, kdy si je objednali. Respondenti si tuto výhodu uvědomují a jsou ochotni připlatit si za doručení ve stejný den.
Němečtí zákazníci by zaplatili nejvíce (13 eur nebo i více) zatímco Češi nejméně. Nejspořivější jsou Maďaři. Každý třetí maďarský zákazník by za expresní doručení zaplatil pouhá 3 eura a další třetina by vydala maximálně 4,5 až 6,5 eura.
Maďarští, němečtí, čeští a slovenští zákazníci se rovněž shodují, že nad rámec základních faktorů, které ovlivňují jejich objednávku, jako jsou kvalita zboží a náklady na doručení, je pro ně důležitý i způsob doručení a možnost rychlého dodání. Dokonce možnost rychlého doručení ve stejný den je hlavním faktorem ovlivňujícím nákupy ve střední Evropě, včetně Maďarska.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Maďarsko.
Zdroj: www.trademagazin.hu
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.
Sítě 6G zvýší možnosti interakce robotů, umělé inteligence, autonomní dopravy či vzdálené chirurgie a diagnostiky.
Japonsko se po vzoru EU chystá více zaměřit na monopolní praktiky technologických gigantů.