Rumunský úřad pro reformu železnic (ARF) vypsal výběrové řízení na 12 elektrických vlaků na vodíkové palivové články a jejich údržbu po dobu až 30 let v souladu s Národním plánem obnovy a odolnosti (PNRR). Předchozí pokusy selhaly.
Cílem zakázky v hodnotě 1,596 až 2,468 miliardy lei (bez DPH) je posílit udržitelnou mobilitu a začlenit ekologické technologie do rumunské dopravní infrastruktury.
„Zakázka zahrnuje vozidla na vodíkový pohon, údržbu a opravy na 15 let s možností prodloužení na 30 let," uvedl server Economica.net. Doba trvání smlouvy je 225 měsíců. Termín pro podání nabídek je do 15. ledna 2025.
Minulé pokusy o zadání zakázky se potýkaly s neúspěchem kvůli nevyhovujícím nebo chybějícím nabídkám.
Toto obnovení představuje obnovený závazek pokročit v cílech modernizace rumunské železnice v rámci PNRR. Zavedení vodíkových vlaků by nejen posílilo udržitelnost, ale také postavilo Rumunsko do pozice regionálního lídra v oblasti ekologické dopravy.
Zdroj: Romania Insider
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.