Rumunský úřad pro reformu železnic (ARF) vypsal výběrové řízení na 12 elektrických vlaků na vodíkové palivové články a jejich údržbu po dobu až 30 let v souladu s Národním plánem obnovy a odolnosti (PNRR). Předchozí pokusy selhaly.
Cílem zakázky v hodnotě 1,596 až 2,468 miliardy lei (bez DPH) je posílit udržitelnou mobilitu a začlenit ekologické technologie do rumunské dopravní infrastruktury.
„Zakázka zahrnuje vozidla na vodíkový pohon, údržbu a opravy na 15 let s možností prodloužení na 30 let," uvedl server Economica.net. Doba trvání smlouvy je 225 měsíců. Termín pro podání nabídek je do 15. ledna 2025.
Minulé pokusy o zadání zakázky se potýkaly s neúspěchem kvůli nevyhovujícím nebo chybějícím nabídkám.
Toto obnovení představuje obnovený závazek pokročit v cílech modernizace rumunské železnice v rámci PNRR. Zavedení vodíkových vlaků by nejen posílilo udržitelnost, ale také postavilo Rumunsko do pozice regionálního lídra v oblasti ekologické dopravy.
Zdroj: Romania Insider
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.
Energetická scéna Peru prochází významnou transformací. Země, tradičně spoléhající na vodní energii a zemní plyn, stále více obrací svou pozornost k nekonvenčním obnovitelným zdrojům energie (OZE), především k solární fotovoltaice (FV) a větrné energii.