Rumunský úřad pro reformu železnic (ARF) vypsal výběrové řízení na 12 elektrických vlaků na vodíkové palivové články a jejich údržbu po dobu až 30 let v souladu s Národním plánem obnovy a odolnosti (PNRR). Předchozí pokusy selhaly.
Cílem zakázky v hodnotě 1,596 až 2,468 miliardy lei (bez DPH) je posílit udržitelnou mobilitu a začlenit ekologické technologie do rumunské dopravní infrastruktury.
„Zakázka zahrnuje vozidla na vodíkový pohon, údržbu a opravy na 15 let s možností prodloužení na 30 let," uvedl server Economica.net. Doba trvání smlouvy je 225 měsíců. Termín pro podání nabídek je do 15. ledna 2025.
Minulé pokusy o zadání zakázky se potýkaly s neúspěchem kvůli nevyhovujícím nebo chybějícím nabídkám.
Toto obnovení představuje obnovený závazek pokročit v cílech modernizace rumunské železnice v rámci PNRR. Zavedení vodíkových vlaků by nejen posílilo udržitelnost, ale také postavilo Rumunsko do pozice regionálního lídra v oblasti ekologické dopravy.
Zdroj: Romania Insider
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
V červnu 2025 vykázala italská ekonomika smíšené výsledky – zlepšila se podnikatelská důvěra, zatímco nálada spotřebitelů mírně oslabila.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.