Podle údajů zveřejněných statistickým úřadem INS průmyslová produkce v Rumunsku ve 3. čtvrtletí dále poklesla o 0,9 % q/q, zatímco meziroční tempo růstu zůstalo záporné a poměrně nízké o 5,6 %.
Ze zprávy dále vyplývá, že průmyslová aktivita vykazovala v průběhu čtvrtletí určité zlepšení, a to mírné v hlavních výrobních odvětvích (-0,1 % q/q), což však zdaleka nemění dlouhodobější klesající trend. Za posledních 12 měsíců do září se průmyslová produkce meziročně snížila o 4,9 %, v případě zpracovatelského průmyslu o -4,0 %.
Vynikal automobilový
průmysl, který za 12 měsíců zaznamenal nárůst o 6,3 %. Celkovou výkonnost táhl dolů hutnický průmysl s meziročním poklesem o 21 %. Potravinářský průmysl
dosáhl zhruba stejné výkonnosti, a to mírného poklesu o -0,2 %.
Rumunská vláda očekává, že průmyslová produkce dosáhne svého dna v roce
2024, kdy meziročně mírně stoupne o 0,8 % a v následujících třech letech poroste o 3,5-4 % ročně,
přičemž přidaná hodnota by měla být o něco lepší. Základní předpoklady pro
takový pozitivní scénář však zůstávají nejasné. Kromě automobilového průmyslu a výroby autodílů očekává státní prognostický
ústav CNP v následujících letech nadprůměrné výsledky v potravinářském,
chemickém, farmaceutickém, plastikářském a gumárenském průmyslu. Za
zaostávající jsou považovány zpracování tabáku, lehký průmysl a hutnictví.
Připravil kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Rumunsko.
Zdroj: Romania Insider
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.