Španělská státní společnost získala významnou zakázku na provedení studií proveditelnosti a přípravu předběžných návrhů železnice ve městech Tanger a Tetouan.
Marocká vláda udělila španělské společnosti Ineco významnou zakázku na provedení studií proveditelnosti a předběžnou přípravu městských železničních služeb v Tangeru a Tetouanu.
Tento projekt představuje největší zakázku pro Ineco v Maroku. Zahrnuje projekt o délce 85 km nových železničních tratí, které mají zvýšit kapacitu pro přepravu cestujících na středních vzdálenostech.
V Tangeru bude navrhovaná práce zahrnovat propojení centra města s fotbalovým stadionem a letištěm, což je součástí příprav na mistrovství světa ve fotbale 2030. Také bude provedena studie proveditelnosti nové železniční trati spojující Tanger s Tetouanem.
Ineco bude spolupracovat s místní firmou CID na 14 měsíční smlouvě s rozpočtem 2,7 milionu eur, kterou zadal marocký národní železniční operátor ONCF. Projekt je součástí marocké železniční strategie 2040, dlouhodobého plánu na rozvoj železniční sítě země.
Podle strategie má být vytvořena hustá, propojená síť vysokorychlostních, regionálních a příměstských vlaků, která přispěje k rozvoji všech regionů.
Do roku 2040 plánuje Maroko zvýšit železniční spojení z 23 na 43 měst, propojit 12 přístavů a 15 letišť a rozšířit přístup k veřejné dopravě pro 87 % populace, ve srovnání s aktuálními 51 %. Cílem je vytvořit 300 000 pracovních míst a zajistit, aby 87 % obyvatel Maroka využívalo veřejnou dopravu. Rozpočet na tento plán činí 375 miliard dinárů (37,5 miliardy dolarů).
Kromě železniční zakázky byla Ineco nedávno vybrána marockým Národním úřadem pro letiště (ONDA), aby vypracovala program rozvoje infrastruktury a terminálů pro mezinárodní letiště Mohammed V v Casablance. Cílem je identifikovat aktuální problémy a definovat velikost a návrh infrastruktury potřebné k zvládnutí budoucího růstu letecké dopravy.
Autor: Zahraniční kancelář CzechTrade Maroko
Zdroj: www.moroccoworldnews.com
Zásadní změnou je, že se bude sledovat soulad s emisními normami v okamžiku prodeje vozu namísto při jeho dovozu. To má zamezit scénáři, kdy by automobilky tlačily své zásoby na dealery, aby se vyhnuly novým emisním shodám, které budou platit od 1. července 2025.
Nová belgická vláda hodlá ustoupit od plánovaného opuštění od jaderné energie a naopak plánuje spustit ambiciózní program na restart jaderného průmyslu, prodloužit životnost některých stávajících jaderných reaktorů. Zároveň bude investovat do nových jaderných technologií.
Ontarijská vláda předpokládá na letošní fiskální rok schodek desetinásobně větší oproti predikcím z podzimu 2024, zejména kvůli obchodnímu sporu se Spojenými státy americkými.
Turecko zprovoznilo nové elektrárny zaměřené převážně na obnovitelné zdroje energie. Cílem je posílit energetickou soběstačnost a snížit závislost na dovozu.