Společnosti Swedavia, Airbus, Avinor, SAS a Vattenfall uzavřely dohodu o strategické spolupráci na rozvoji vodíkové letecké infrastruktury na letištích v Švédsku a Norsku.
Dohoda zahrnuje proces od výroby, přes dopravu, skladování až po tankování vodíku na komerčních letištích. Již nyní probíhají pokusy s vodíkově poháněnými letadly. Cílem projektu je komercializace větších vodíkových letadel od roku 2035.
Využití vodíku v budoucím leteckém průmyslu, spolu s biopalivy a bateriově-elektrickými letadly, má výrazně přispět ke snížení emisí oxidu uhličitého v letecké dopravě.
Studie o vodíkové infrastruktuře pro leteckou dopravu je první svého druhu. Zahrnuje dva státy a více než 50 letišť. Studie bude trvat minimálně jeden rok a zaměří se na sledování tempa vývoje vodíkového letectví, analýzu scénářů pro pohyb vodíkově poháněných letadel a stanoví potřebné objemy vodíku ke skladování na letištích.
Zpracovala zahraniční kancelář CzechTrade Skandinávie.
Zdroj: www.swedavia.se
Služby kybernetické bezpečnosti v regionu vzrostly o 19 % od začátku roku 2024.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Letecká společnost EgyptAir zahajuje pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. Nová linka bude provozována od 9. července třikrát týdně.