V důsledku slabší poptávky Toyota Motor přehodnocuje plány a v roce 2026 hodlá vyrobit okolo 1 000 000 elektromobilů. O snížení produkčních plánů, které původně počítaly s 1,5 milionu vozů, již informovala své dodavatele.
Rozhodnutí největší světové automobilky je reakcí na kroky dalších automobilek, jako jsou Volkswagen nebo Volvo, které kvůli slabým prodejům výrazně korigují strategie v segmentu elektrovozů.
Přehodnocení přitom přichází relativně krátce poté, co k překvapení celého odvětví loni v dubnu prezident Toyoty Kódži Sató oznámil plán prodat do roku 2026 jeden a půl milionu elektrických vozů, což znamenalo zásadní změnu v strategii pro automobilku, která byla do té doby v otázce přechodu na elektromobilitu spíše zdrženlivá.
V uplynulém roce Toyota sice celosvětově prodala 104 000 elektromobilů, a zaznamenala tak meziročně čtyřnásobný nárůst prodejů. Stále se však jednalo o zanedbatelný zlomek z celkových prodejů přesahující 10 000 000 vozidel. Japonská automobilka se v rámci nové strategie snaží pružně reagovat na tržní poptávku a nesnažit se bezhlavě vyrábět automobily, o které koncoví uživatelé nemají v tuto chvíli zájem.
Elektrovozy sice budou nadále tvořit významnou část portfolia Toyoty, produkční kapacity budou ale minimálně v následujících letech alokovány především k výrobě populárních plug-in hybridních vozidel.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Mainichi
Investice má posílit výkonnost, produktivitu a udržitelnost kanadského zemědělství.
Výstavba nové elektrické stanice umožní od roku 2030 napájet lodě z břehu na kontejnerových a automobilových terminálech v Göteborgu.
Turecko se dohodlo se Sýrií na vývozu elektřiny a zemního plynu. Spolupráce zahrnuje také investice do infrastruktury a těžby.
Pod jeho vedením Doosan Enerbility posílila svou pozici na globálním trhu s jadernou energií a přispěla k nabídce na projekt jaderné elektrárny Dukovany v Česku.