Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Ve městě Belfort, kde Alstom vyrábí motorové vozy, byla uvedena první souprava s označením InOui. Tento moderní vlak bude od příštího roku jezdit na trati spojující Paříž, Lyon a Marseille.
„M" v páté generaci TGV znamená modularitu. Tato souprava je navržena s ohledem na ekologii a efektivitu. Díky aerodynamickému tvaru a zúžené přídi dokáže SNCF snížit spotřebu energie o 20 % ve srovnání se stávajícími modely TGV. Úspory se však neomezují jen na energii, SNCF očekává také snížení nákladů na údržbu o dalších 30 %.
Vlak nabízí cestujícím větší komfort a prostornost. Díky devíti vagonům namísto osmi a dvoupatrovému uspořádání se kapacita zvýší na 740 cestujících na jednu soupravu, což je více o 100 lidí oproti současnému modelu.
Cestující si tu budou moci užívat nejen pohodlnější sedadla, ale také dvoupatrový bar a rychlé připojení k internetu. Navíc vlak slibuje snížení emisí CO2 o 32 %, což přispívá k šetrnějšímu provozu. Nový vlak TGV M představuje významný krok směrem k udržitelnější a efektivnější budoucnosti železniční dopravy ve Francii.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Francie.
Zdroj: francetvinfo.fr
Služby kybernetické bezpečnosti v regionu vzrostly o 19 % od začátku roku 2024.
Technická univerzita v Delftu na plavbě demonstruje, že čistý vodík má potenciál pro námořní dopravu.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Letecká společnost EgyptAir zahajuje pravidelné lety mezi Prahou a Káhirou. Nová linka bude provozována od 9. července třikrát týdně.