V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.
Francie zůstává nejatraktivnější evropskou zemí pro zahraniční společnosti. Podle barometru EY z 1. května zůstává již pátým rokem na vrcholu evropského žebříčku se 1194 projekty, před Velkou Británií (985) a Německem (733).
Francie přitahuje 21 % zahraničních investic v Evropě, což je pozoruhodné vzhledem k celkově menší atraktivitě Evropy pro investory a konkurenci USA.
Tyto projekty loni vytvořily téměř 40 000 pracovních míst. Více než 40 % projektů je v průmyslu, s téměř 530 novými nebo rozšířenými závody, které přinesly 20 545 pracovních míst.
Na druhou stranu tradiční průmyslová odvětví, jako jsou chemický, zemědělský a potravinářský průmysl, ztrácejí půdu pod nohama.
Téměř polovina všech zahraničních projektů je realizována ve venkovských oblastech a středně velkých městech. Nejvíce z těchto přesunů profitují regiony Ile de France, Hauts de France a Auvergne-Rhône Alpes.
Francie je lídrem ve výzkumu a vývoji, v umělé inteligenci, dekarbonizaci a robotizaci, kde loni vzniklo 17 nových projektů pro společnosti Google, Meta, IBM či Samsung.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Francie.
Zdroj: latribune.fr
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.