V reakci na stále rostoucí poptávku po mražených potravinách byl v japonském přístavním městě Kóbe postaven jeden z největších chladírenských skladů v zemi.
Japonský trh s mraženými potravinami vykazuje od roku 2018 rekordní růst spotřeby. Nejžádanější kategorií zůstávají hotová jídla typu ready-to-eat.
V roce 2023 dosáhl trh hodnoty 13,18 miliardy dolarů a očekává se, že do roku 2030 vzroste na 20,67 miliardy dolarů, což odpovídá průměrnému ročnímu růstu o 6,6 % v období 2024 až 2030.
Mezi klíčové faktory tohoto trendu patří stárnutí populace, nárůst jednočlenných domácností a obecný nedostatek času způsobený hektickým životním stylem. Mražené potraviny tak představují praktické a efektivní řešení pro široké spektrum spotřebitelů, bez ohledu na věk.
V reakci na rostoucí poptávku vybudovala společnost GLP Japan Inc. nový pětipodlažní sklad o rozloze 46 000 metrů čtverečních za 105 milionů dolarů. Objekt se nachází v Kóbe, významném mezinárodním přístavu a klíčovém distribučním uzlu na západě Japonska.
Sklad umožňuje uchovávat zboží v teplotním rozmezí od -25 °C do 10 °C a je již plně obsazen třemi nájemci, včetně významné dopravní společnosti.
Prezident společnosti GLP Japan pan Jošíjuki Čosa uvedl, že firma plánuje během příštích tří až pěti let investovat dalších 200 miliard jenů do rozvoje obdobných zařízení, neboť blízkost skladových kapacit k cílovým zákazníkům získává na stále větším strategickém významu.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: Asahi, grandviewresearch.com
Britský McLaren se spojil se startupem Forseven, který je financován investiční skupinou z Abu Dhabi. Toto nečekané spojení slibuje rozšíření McLarenu a nový směr pro automobilový průmysl.
Zahraniční kancelář CzechTrade Kazachstán zorganizovala ve dnech 21.-25. února Misi českých firem v oboru pekárenských technologií. Na misi jsme zaměřili především na zjištění exportního potenciálu českých firem v Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
S rekordním obratem a ambiciózní expanzí za 16 miliard eur posiluje Rewe svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů evropského maloobchodu.
S cílem proniknout na japonský trh či posílit své stávající obchodní kontakty se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnili prestižního veletrhu zástupci českých firem, výzkumných center a Českého optického klastru.