Od 1. července začne ve Varšavě platit zóna čisté dopravy (SCT). Jedná se o první takovou iniciativu v Polsku.
Zákaz vjezdu do zóny čisté dopravy se bude týkat benzínových automobilů, které byly vyrobené před rokem 1997, a dieselových automobilů starších než z roku 2005.
Požadavky zóny platné od 1. července nesplňují přibližně 3 % vozidel pohybujících se po Varšavě. Normy se budou postupně zpřísňovat každé dva roky až do roku 2032, kdy se omezení budou týkat 27 % vozidel.
Zóna pokryje 7 % města, včetně centra a částí sousedních čtvrtí a vjezd do ní bude kontrolován pomocí mobilních kamer od městské stráže.
Za neoprávněný vstup bude udělena pokuta 500 zlotých.
Radnice odhaduje, že zóna čisté dopravy přispěje ke snížení emisí oxidů dusíku o 11 % a suspendovaných částic o 20 %.
Zpracoval tým pracovníků kanceláře CzechTrade Polsko.
Zdroj: forsal.pl, muratorplus.pl
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.
Česká společnost Příhoda s.r.o. se zúčastnila veletrhu Big5 v Lagosu.