Objem výroby dusíkatých hnojiv za období leden-březen činil 101,1 tisíce tun. Jde o meziroční pokles o 2,9 %
Produkce fosfátových hnojiv se v lednu až březnu 2024 okamžitě zvýšila o 78 % na 10,6 tisíce tun. To je však stále 4,6krát méně ve srovnání s lednem až březnem roku 2022, kdy v letech 2017 až 2022 se produkce fosfátových hnojiv v prvním čtvrtletí pohybovala mezi 38-51 tisíci tunami. Letošní rok, navzdory růstu, ještě zdaleka nedosahuje takových čísel.
Kazašské chemičky společnosti pokryly poptávku z domácího i zahraničního trhu po dusíkatých hnojivech z 55,4 %. Dovoz dusíkatých hnojiv se zvýšil o 9,2 % na 59,7 tis. tun a vývoz se naopak zvýšil 8,4krát na 53,8 tis. tun. Na tuzemském trhu se prodalo 80 tisíc tun hnojiv, o třetinu méně než v prvním čtvrtletí roku 2023.
Domácí továrny zajišťovaly téměř 100 % poptávky po fosfátových hnojivech. Výroba fosforečných hnojiv za leden a únor 2024 činila 6,8 tisíce tun, což představuje meziroční nárůst o 21,2 %. Zároveň se snížil i dovoz – ze 7,6 na 1,2 tuny. Vývoz se zvýšil téměř o třetinu na 1,8 tisíce tun a tržby na tuzemském trhu vzrostly o 17,7 % na 5,1 tisíce tun.
Ceny při exportu hnojiv klesaly dva po sobě jdoucí měsíce, přičemž ke konci února 2024 meziměsíčně klesly o 2,1 %. Meziročně ceny spadly o 8,9 %.
Zdroj: Centrum obchodní informace kapitál
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Kazachstán a Kyrgyzstán.
Ukrajinská obchodní a průmyslová komora organizuje 9. října v Brně v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu obchodní fórum a B2B jednání s ukrajinskými podniky
Španělsko už 12 po sobě jdoucích měsíců dokázalo generovat více než 50 % elektřiny z obnovitelných zdrojů.
První ročník veletrhu [Kyushu] Semiconductor Industry Exhibition poskytl zúčastněným českým firmám jedinečnou příležitost prezentovat své technologie v blízkosti vznikajícího polovodičového clusteru. Polovodičový průmysl na ostrově Kjúšú přitom zažívá dynamický rozvoj díky zahájení výroby tchajwanské světové jedničky TSMC a jejích joint-venture partnerů Sony, Denso a Toyota.
Indonésie se snaží řešit svízelnou dopravu nejen v největším městě Jakartě, ale i v oblastech s velkou turistickou návštěvností. To se týká ostrova Bali, který se potýká s enormním zájmem turistů a s následky husté dopravy, která omezuje obyvatele i návštěvníky. Indonésie se rozhodla investovat do zavedení autonomního rychlého tranzitního systému (ART). Systém ART je již zaváděn a provozován v novém hlavním městě Nusantara.