Po dokončení plánovaných prací vzroste kapacita přístavu Valparaíso na zhruba 2,3 milionu přepravených kontejnerů ročně, což je ekvivalent 3 milionů tun nákladu. Součástí projektu bude také nové přístavní molo, které by umožnilo kotvení výletních zaoceánských lodí v blízkosti centra města.
Částka za přestavbu a rozšíření přístavu by měla přesáhnout 600 milionů dolarů. Správa přístavu bude svěřena do rukou firmě, která vyhraje výběrové řízení, a to na 30 let formou koncese. O tom, kdo koncesionářem bude, by mělo být rozhodnuto na konci roku 2027 a stavební práce by následně měly započít v roce 2031.
Jednání, které se uskutečnilo v polovině listopadu a na němž byla iniciativa představena, se účastnili zástupci několika aktérů, kteří by byli v případných úpravách jedenáctikilometrového úseku pobřeží v centrální části Chile zainteresováni. Kromě vedení státní společnosti Empresa Portuaria Valparaíso, která přístav nyní spravuje, tak byli přítomni regionální zástupci několika ministerstev, guvernér regionu a starosta Valparaísa.
Prezentace konkrétních fází projektu byla uskutečněna v návaznosti na říjnový podpis memoranda Dohoda o Valparaísu více než 50 subjektů. V něm byl vymezen budoucí vztah města a přístavu a zdůrazněna jeho důležitost pro regionální rozvoj. U podpisu dokumentu byl přítomen také prezident Chile Gabriel Boric, který uvedl, že přístav je důležitý pro rozvoj celé země, a jeho rozšiřování by tak mělo být pro všechny prioritou.
Většina nákladu je v současnosti přepravována přes sousední přístav San Antonio. Vzhledem k neustále vzrůstající důležitosti zaoceánské přepravy bude Valparaíso do budoucna představovat alternativu a konkurenci.
Zdroj: Diario Financiero
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Chile.
Katalánská vláda schválila strategii pro bioplyn na roky 2024-2030. Strategie podporuje přechod k novému čistšímu a udržitelnému energetickému modelu. Do roku 2025 má Katalánsko dosáhnout klimatické neutrality.
Nový vízový systém umožní zjednodušené cestování pro rezidenty ze zemí Rady pro spolupráci arabských států v Zálivu (GCC) do všech arabských zemí v regionu.
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.