Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Marek Atanasčev, vedoucí zahraniční kanceláře v Miláně, radí jak se prosadit na italském trhu
Vedoucí zahraniční kanceláře v Miláně, Marek Antasčev, vám prozradí jak vám CzechTrade může pomoci
Geografická blízkost a společná evropská historie mohou snadno vést k pokušení pominout společenská, ekonomická i mentální specifika a podlehnout stereotypům. Spolu s ředitelem zahraniční kanceláře CzechTrade v Miláně Markem Atanasčevem, zkušeným obchodníkem a znalcem italského prostředí, přibližujeme aktuální podmínky pro expanzi českých firem na Apeninský poloostrov.
Itálie byla vyhlášena časopisem The Economist zemí roku 2021. Toto ocenění podtrhlo signifikantní růst její ekonomiky, která byla v loňském roce tahounem evropského hospodářství. Celkový HDP poskočil o 6,5 %.
Evropa od července končí s používáním jednorázových plastových příborů či talířů. Jedna z mála firem, která nabídla originální náhradu, je český Refork. Vyvinul příbory z unikátní rozložitelné směsi na bázi dřevní moučky. Svůj rozjezd financuje také originálně – vydáním vlastní kryptoměny.
Po jeho boku bude stát americký výrobce Bell. Toto partnerství by tak mohlo pomoci i s propagací letounů Leonardo na americkém trhu.
Nový rok nezačíná příliš pozitivně pro sektory stravování, odívání a doplňků. Ani lednové slevy příliš nepomohly zvýšit prodeje.
Cílem je navýšit výrobu čisté elektřiny minimálně o 1,04 gigawattu.
Závod má vyrůst v provincii Catania na Sicílii a skupinu by měl vyjít na 14 milionů eur. Jeho výrobní kapacita má dosáhnout 850 tisíc tun vodíku ročně.
Přestože Itálie v poslední letech nevykazuje velký ekonomický růst, je 3. největší ekonomikou Eurozóny, 9. největší ekonomikou světa a trhem se 62 miliony potenciálních klientů s velkou kupní silou, kteří jsou pro české firmy z geografického hlediska na dosah ruky.
Není tedy divu, že prakticky od vstupu České republiky do EU, respektive od roku 2006. Vzájemná obchodní bilance mezi našimi zeměmi neustále roste a v roce 2018 dosáhla úrovně 13 mld. eur při pozitivním saldu pro ČR. Z hlediska českého exportu obsazuje Itálie 6. až 7. místo v celkovém žebříčku, jedná se tak o významného a tradičního obchodního partnera.
Mezi nejvíce importovanými produkty z ČR se dlouhodobě řadí položky spojené se segmentem automotive. Příznivým rysem českého exportu je skutečnost, že české podniky se prosazují na italském trhu i ve vývozu finálních strojírenských výrobků, včetně přesného strojírenství, zatímco v minulosti převažoval zájem o produkty, které lze označit za výrobky s nižším stupněm zpracování. Velkým tématem je také průmysl 4.0 a automatizace výroby.
Již tradičně se daří společnostem z oblasti stavebnictví, ale i firmám s více sofistikovanými produkty ze segmentu letectví a energetiky. Velký potenciál se nabízí ve vodohospodářství - místní infrastruktura je zastaralá a vláda plánuje investovat do restrukturalizace vodovodních sítí i s ohledem na stupňující se problémy se suchem.
V poslední době se také daří českým firmám expandujícím na italský trh krmiv a potřeb pro domácí mazlíčky a firmám se specifickými produkty v potravinářství.
V Itálii se také obecně probouzí zájem o technologie pro chytré řízení firmy. České technologické společnosti z oblasti smart technologies je mohou nabídnout lokálním partnerům, kteří hledají řešení poskytující řadu finančních a časových úspor v inteligentním řízení nejen pro firmy.
Podrobné teritoriální informace o italské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek, tendrů a investičních příležitostí naleznete na portálu BusinessInfo.cz.
„Oceňujeme kvalitu a příznivou cenu poskytovaných služeb při podpoře našich zahraničních aktivit. Doposud jsme využili asistenční služby CzechTrade na trzích Itálie, Izraele, Turecka a Spojených arabských emirátů. Největším úspěchem bylo otevření tureckého trhu s velkou pomocí místního zástupce CzechTrade Vladislava Polácha."
Petr Palas
territory sales manager EMEA