Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
V Japonsku působí dvě zastoupení - sdílená zahraniční kancelář agentur CzechTrade a CzechInvest v Tokiu a zástupce CzechTrade při Kanceláři generálního komisaře EXPO 2025.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade.
Zahraniční kancelář pro Japonsko je sdíleným zastoupením agentur CzechTrade a CzechInvest.
Současný premiér Fumio Kišida oznámil, že přenechá pozici v čele vládního kabinetu vítězi zářijových vnitrostranických voleb. Sám na pozici lídra vládnoucí Liberálnědemokratické strany (LDP) kandidovat nebude.
Japonská vláda v rámci podpory efektivního využívání zdrojů plánuje zavázat velké výrobce, aby využívali recyklované plasty. Tímto krokem navazuje na předchozí snahy o omezení plastových odpadů.
I když některé státy a mezinárodní aktéři, mezi nimi i EU, volí přísnější regulaci umělé inteligence, Japonsko zvolilo opačný směr. S minimální legislativou chce přilákat investice do jejího rozvoje.
Zrušení všech nařízení upravující použití CD či disket v rámci byrokratických postupů trvalo téměř dva roky.
Informace o Japonsku
Japonsko je třetí nějvětší ekonomikou a jedním z hegemonů světového obchodu. Jedná se o ekonomicky a politicky stabilní, bezpečnou zemi s fungujícím právním systém a obchodními zvyklostmi. Je charakteristické vysoce rozvinutým, velmi konkurečním a zároveň velkým vnitřním trhem s vysokou kupní silou obyvatel. V souvislosti s uzavřením obchodní dohody EPA v roce 2019 lze očekávat zintenzivnění obchodních vztahů mezi Japonskem a unijními státy.
Místní trh zároveň nabízí českým firmám řadu exportních příležitostí, japonští spotřebitelé obecně preferují kvalitu před cenou, známé značky, luxusní zboží a inovace. V některých segmentech má České republika, resp. Českolovensko stále velmi dobré jméno. I přes vysokou nasycenost domácího trhu je zde prostor pro řadu tradičních i inovativních produktů a služeb, po kterých je v Japonsku poptávka. Tato poptávka po nových, kvalitnějších nebo zajímavějších produktech a řešeních motivuje místní firmy zapojené do dovozu k neustálému hledaní nových příležitostí. Japonský obchod je charakteristický vyšším počtem mežičlánků mezi výrobcem a prodejcem zapojených do velkoobchodu a distribuce.
Hledání obchodního partnera v Japonsku může být zdlouhavější a nákladnější než v jiných teritoriích, je však vyváženo jistotou dlouhodobého obchodního vztahu a spolehlivými a dobře platícími zákazníky.