Zahraniční kancelář CzechTrade
Polsko

Nabízíme služby zahraničních zástupců CzechTrade, kteří aktivně vyhledávají exportní příležitosti, umí získat ověřené obchodní kontakty, pomohou s prezentací vašeho produktu nebo poradí s výběrem vhodného zahraničního trhu.
Kompletní nabídku Exportního poradenství najdete v sekci Naše služby nebo se neváhejte obrátit na příslušného oborového specialistu CzechTrade

Kontakty

Ing. Šipl Ivo

CzechTrade Polsko

Ing. Ivo Šipl ředitel zahraniční kanceláře
Ambasada Republiki Czeskiej, Koszykowa 18
00 – 555, Warszawa
Polsko
www.czechtrade.pl

Nejbližší akce z teritoria

Články a rozhovory

Aktuality z teritoria

Rady pro exportéry do Polska

Rozbalovací obsah

Informace o Polsku


Polsko, oficiální název Polská republika, polsky Rzeczpospolita Polska, je stát ležící ve střední Evropě s přístupem k Baltskému moři. Hlavním městem je Varšava, dříve Krakov.

V současném Polsku žije skoro 40 milionů obyvatel a řadí se tak co do počtu do desítky největších zemí Evropy.

Někteří lidé si stále představují Polsko jako zaostalou zemi, to už ale dávno neplatí, stává se z něj moderní a vlivná země. Polská vláda výrazně investuje do své energetické, dopravní a vojenské infrastruktury.

Vzhledem také k rostoucí životní úrovni obyvatel Polské republiky se na našeho souseda zaměřuje stále více českých producentů a stává se tak zajímavou exportní destinací. Za posledních 10 let se hodnota exportu téměř zdvojnásobila.

Podrobné informace o polské ekonomice, včetně aktuálních kontaktů, poptávek a investičních příležitostí naleznete na portálu  BussinesInfo.cz.

Desatero pro obchodování

  1. Dochvilnost především
    Poláci kladou zvláštní důraz na přesnost. Pozdní příchody nebo nedodržování dohod mohou vnímat jako projev neúcty nebo nedostatečné profesionality.
  2. Zasloužená pochvala potěší
    Upřímná pochvala posílí vaše obchodní vztahy. Naopak kritika může být pro Poláky obtížně snesitelná, Vyvarujte se přehánění s komplimenty. Poláci jsou citliví na neupřímnost a faleš. Kvalitní propagační předměty nebo malé dárky jsou vítány, ale s ohledem na citlivost k tématu korupce by neměly být drahé.
  3. Zvažte počet delegátů na obchodním jednání
    Zvolte optimální velikost své delegace. Příliš velká skupina může být vnímána jako nátlak, zatímco příliš malá jako nedostatek zájmu.
  4. Pochopení trhu a konkurence
    Polský trh je dynamický a s velkou konkurencí. Před vstupem doporučujeme provést důkladnou analýzu, abyste rozpoznali, jak se váš produkt nebo služba odliší od konkurence.
  5. Budujte osobní vztahy
    Osobní setkání a komunikaci Poláci velmi často preferují před e-mailem nebo telefonátem. Investujte do osobních setkání a udržujte pravidelný kontakt. Poláci ocení přímou a jasnou komunikaci bez nejasností.
  6. Pozvání na oběd
    V Polsku hraje pozvání na oběd nebo večeři důležitou roli. Pokud jste iniciátorem, buďte připraveni uhradit náklady.
  7. Projevení zájmu
    Poláci rádi pečují o neformální vztahy, často stvrzované konzumací alkoholu. Snažte se nebýt lhostejní k takovým pozváním.
  8. Naučte se pár polských slovíček
    Naučte se několik základních slov. To nejen prolomí ledy, ale zároveň zlepší obchodní vztahy. I základní znalost polštiny bude pozitivně hodnocena.
  9. Poláci jsou hrdí na svou historii a kulturu
    Znalost základních klíčových historických faktů vám pomůže pochopit mentalitu vašich polských partnerů. Vyhněte se však citlivým tématům, jako jsou politické otázky nebo historické spory, abyste předešli potenciálnímu napětí.
  10. Respektujte církevní svátky
    Polsko je hluboce katolická země, kde jsou církevní svátky důležitou součástí národní identity. Respektování těchto svátků je klíčové i proto, že mohou ovlivnit obchodní aktivity a plánování.

VSTUPUJETE NA polský TRH? PŘEČTE SI RADY OD ZAHRANIČNÍ KANCELÁŘE CZECHTRADE

  1. Analýza trhu
    Na počátku obchodních aktivit v Polsku, by česká firma měla mít základní informace o tom jaká je tržní situace a konkurence v daném segmentu.
  2. Exportní strategie
    Je důležité správně identifikovat cílovou skupinu potenciálních odběratelů/zákazníků a vyznačit si cíle jakých chce firma dosáhnout na polském trhu v určitém časovém horizontu. 
  3. Dostatečné prostředky
    Úspěch firmy na zahraničním trhu je podmíněn dostatečným množstvím jak finančních, tak lidských zdrojů. Je nutné počítat s vyčleněním zaměstnanců, kteří se budou polskému trhu věnovat, ev. zaměstnáním nových pracovníků, jakož i služebními cestami do Polska, případně i s pozváním polských partnerů do ČR, aby navštívili Vaši společnost. 
  4. Propagační materiály
    Je nutné mít kvalitně zpracované propagační materiály o vaší společnosti, nejlépe v polském jazyce. Pro úvodní oslovení je potřeba připravit dopis představující společnost s důrazem na unikátnost produktu s ním se chcete na polském trhu etablovat. To se týká i jiných materiálů, jako např. katalog, ceník, a jiné. Vše by mělo byt přehledné a profesionálně zpracované.
  5. Oslovení potenciálních partnerů
    Je vždy lepší kontaktovat firmu telefonicky, než pouze písemnou formou. Polské firmy málokdy reagují na neznámé e-maily. Většina firem v Polsku je schopná komunikovat v anglickém jazyce. Samozřejmě kontakt v polském jazyce a s polskou SIM kartou jsou výhodou.
  6. Reference
    V Polsku je kladen důraz na důvěryhodnost obchodních partnerů. Předložte reference o vaší společnosti potenciálním polským partnerům.
  7. Využijte dobrého jména České republiky
    Češi platí v Polsku za nejoblíbenější národ, jako jediní podle průzkumu překročili v preferencích hranici 50 procent. Pozvěte své polské partnery do ČR. 

Doporučujeme kontaktovat zahraniční kancelář CzechTrade Polsko. Můžete s námi bezplatně konzultovat vaše exportní zájmy v Polsku. Naši zástupci vám rádi poskytnou pomoc ve vyhledání a oslovení polských obchodních partnerů na míru dle Vašich potřeb. Neváhejte se na nás obrátit.

Perspektivní obory

  • stavebnictví a stavební materiály,
  • energetika, zejména OZE,
  • investiční celky,
  • voda, odpady a životní prostředí. 

Reference

  • I love Hummus s.r.o.

    „Dovolte mi vřele poděkovat za pomoc při organizaci on-line jednání s potenciálními zákazníky. Jednání proběhlo na velmi profesionální úrovni. Paní Okenicová zasvěceně a s nasazením představila produkty, udělala ochutnávku a já přihlížela přes kameru. Děkuji, že jste pro nás nejen obchodním partnerem, ale i skvělým člověkem.“

    Zdeňka Aubrechtová

    Sales manager

    www.ilovehummus.cz

  • Biomedica, spol. s r.o.

    „Rád bych velice poděkoval zahraniční kanceláři CzechTrade Polsko za organizaci, přípravu a v neposlední řadě osobní účasti na setkání se zástupci sítě lékáren DOZ ve Varšavě. Věříme, že jsme schopni s polským řetězcem rozjet spolupráci a uzavřít oboustranně úspěšný obchod.“

    Libor Koblic

    vedoucí zahraničního obchodu

    www.bio-medica.eu