Kariéra

Proč pracovat v CzechTrade?

Budete součástí profesionálního týmu.

Nabízíme:

  • zajímavou a rozmanitou práci,
  • profesní a osobní růst.

Zaměstnancům v pracovním poměru poskytujeme následující výhody:

  • pět týdnů dovolené,
  • příspěvek na penzijní připojištění,
  • příspěvek na stravenky.

Zaměstnanci se řídí Kodexem_etiky.pdf

Pracovní nabídky

Exportní konzultant s AJ a dalším světovým jazykem – ideální start pro kariéru v mezinárodním obchodu!

Hledáte příležitost, jak po ukončení vysoké školy nastartovat svou kariéru v mezinárodním prostředí? Chcete se stát součástí dynamické organizace, kde můžete získat cenné zkušenosti, růst a postupně se profilovat v oblasti exportního poradenství a mezinárodního obchodu? Pak jste na správné adrese!


Co Vás čeká:

  • Rozvoj obchodních dovedností: Aktivní nabídka služeb agentury CzechTrade – od osobních jednání s klienty po prezentace na odborných seminářích.
  • Strategické myšlení: Jednání s TOP managementem firem, analýza exportní připravenosti a spolupráce na strategickém rozvoji českých firem na zahraničních trzích.
  • Mezinárodní zkušenosti: Příprava a realizace účastí českých firem na zahraničních veletrzích, výstavách a misích s možností osobní účasti na svěřených akcích v zahraničí.
  • Konzultační činnost: Spolupráce se zahraničními kancelářemi agentury na podpoře českých malých a středních podniků při jejich vstupu na zahraniční trhy.
  • Dlouhodobý kariérní růst: Po získání zkušeností na této pozici se vám otevírá možnost působení v jedné z našich 57 zahraničních kanceláří. Jde o příležitost, která vás může zavést na významné trhy po celém světě.


Koho hledáme:

  • Absolventy nebo mladé profesionály se zájmem o mezinárodní obchod a ochotou učit se nové věci. S motivací rozvíjet se v oblasti českého průmyslu a podpory exportu. 
  • Uchazeče se znalostí češtiny (C2), angličtiny a jednoho dalšího světového jazyka na úrovni B2 (němčina, francouzština a arabština je výhodou). 
  • Výborné komunikační dovednosti (schopnost jasně a efektivně komunikovat se zahraničními i českými partnery v českém i anglickém jazyce).
  • VŠ vzdělání na minimálně bakalářské úrovni (praxe je výhodou).
  • Kandidáty s analytickým myšlením, samostatností a výbornými komunikačními dovednostmi.
  • Řidičský průkaz skupiny B a chuť být aktivním účastníkem naší mise.


Co nabízíme:

  • Pestrou a zajímavou práci ve vládní agentuře zaměřené na podporu českých exportérů. 
  • Možnost zahraničního působení: po dosažení dobrých pracovních výsledků možnost výjezdu na zahraniční kancelář (ve střednědobém horizontu při splnění podmínek a úspěšném výběrovém řízení). 
  • Startovací platformu: Začnete v naší pražské kanceláři s výbornou dopravní dostupností. 
  • Prostor pro růst: Možnost profilace v oblasti exportního poradenství a postupné budování odbornosti v dynamickém mezinárodním prostředí.
  • Motivující benefity odpovídající státní příspěvkové organizaci:
           - Odměňování dle platových tarifů včetně osobního ohodnocení.
           - 5 týdnů dovolené, 4 sick days, příspěvky na stravování, penzijní připojištění.
           - Hybridní pracovní model: možnost práce z domova (až dva dny v týdnu). 
  • Rovnováha mezi prací a životem: Přátelský pracovní kolektiv a podpora v profesním i osobním rozvoji.
  • Stabilní pracovní poměr: Smlouva na dobu určitou s možností prodloužení na dobu neurčitou.


Proč CzechTrade?

  • Budete součástí organizace, která podporuje české firmy v jejich expanzi na světové trhy. Vaše práce bude mít reálný dopad a umožní Vám stát se expertem v oblasti, která je klíčová pro rozvoj české ekonomiky.


Nástup:

Ihned nebo dle dohody.


Zaujala Vás tato příležitost? Nečekejte a pošlete nám do 6. 6. 2025 svůj životopis. Těšíme se na nové talenty, kteří chtějí společně s námi psát úspěšné příběhy českých firem na světových trzích!

Odpovědí na tento inzerát bere uchazeč na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány v souladu s podmínkami agentury CzechTrade, které jsou zveřejněny na webové stránce https://www.czechtrade.cz/ochrana-osobnich-udaju, a uděluje souhlas s tím, aby agentura CzechTrade zpracovávala jeho osobní údaje po dobu pěti let od jejich získání pro účely dalšího oslovení uchazeče při obsazování pracovního místa, pro které může být uchazeč vhodným kandidátem.

Odborný pracovník do oddělení střediskových rozpočtů a provozu

Náplň práce:

  • komplexní zajišťování spisové služby – správa archivu (evidence a archivace vyřazených dokumentů, zajišťování skartace, spolupráce s externím pracovníkem archivu) v písemné i elektronické podobě
  • spolupráce po zadání veřejných zakázek (kontrola, archivace, vložení do interního systému, kontrola návazností a příprava formulářů)
  • evidence schválených interních objednávek - formální kontrola, evidence a předání interních objednávek do procesu
  • zajišťování poštovních a kurýrních služeb - přebírání a předávání došlé pošty spojené s přiřazováním úkolů, odesílání a zapisování odchozí pošty včetně zásilek do zahraničí
  • další úkoly dle zadání např. scanování, kopírování a další administrativní práce


Požadavky:

  • středoškolské vzdělání, ekonomický směr výhodou
  • uživatelská znalost práce na PC (Excel, Word, Outlook)
  • preciznost, pečlivost, komunikativnost, zodpovědnost
  • organizační schopnosti
  • znalost angličtiny výhodou


Nabízíme:

  • nástup možný ihned nebo dohodou
  • pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení na dobu neurčitou
  • stravenky v hodnotě 220,- Kč
  • 5 týdnů dovolené, 4 dny sick days
  • práci v rozvíjející se vládní agentuře
  • pozice je vhodná i pro zkušené uchazeče s dlouholetou praxí
  • místo výkonu práce - Praha 2

V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis v českém jazyce na e-mail vyberova-rizeni@czechtrade.cz do 30. 5. 2025 

Odpovědí na tento inzerát bere uchazeč na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány v souladu s podmínkami agentury CzechTrade a uděluje souhlas s tím, aby agentura CzechTrade zpracovávala jeho osobní údaje po dobu pěti let od jejich získání pro účely dalšího oslovení uchazeče při obsazování pracovního místa, pro které může být uchazeč vhodným kandidátem.
 

 

ŘEDITEL/KA ZAHRANIČNÍ KANCELÁŘE CZECHTRADE UKRAJINA – KYJEV

CzechTrade aktuálně hledá obsazení na pozici Ředitel/ka Zahraniční kanceláře CzechTrade Ukrajina – Kyjev. Ředitel/ka zahraniční kanceláře bude mít na starosti širokou škálu klíčových aktivit, zaměřených na podporu českých firem a rozvoj obchodních vztahů v daném regionu v kontextu možného konce války a plánovaných investic do poválečné obnovy země. Hlavním úkolem této pozice bude nejen strategicky řídit kancelář a procesy s tím spojené, ale i aktivně vytvářet a prohlubovat obchodní vztahy mezi českými a lokálními firmami. Tato pozice vyžaduje dynamické a inovativní myšlení, schopnost efektivní komunikace a strategický přístup k podpoře českých firem v teritoriu v kontextu tamních specifik.


Hlavní náplň práce:

  • Efektivní řízení zahraniční kanceláře: zajištění efektivního a plynulého provozu zahraniční kanceláře CzechTrade na Ukrajině (Kyjev) včetně správy administrativních procesů a odpovědnost za plnění stanovených klíčových ukazatelů (KPIs) pro zahraniční kancelář CzechTrade Ukrajina (Kyjev) a úkolů stanovených Ministerstvem průmyslu a obchodu.  
  • Metodické řízení externích dodavatelů CzechTrade na Ukrajině: vedení a kontrola plnění stanovených plánů a úkolů místních externích dodavatelů, kteří kromě Kyjeva budou sídlit také ve Lvově (západní Ukrajina) a Dnipru (východní Ukrajina).
  • Samostatný přístup k práci v rámci dynamického regionálního týmu: samostatnost na realizaci projektů v teritoriu a zároveň aktivní a kolegiální zapojení do společných aktivit regionálního týmu Východní Evropa a Střední Asie.
  • Aktivita na sociálních sítích: aktivní zapojení do tvorby obsahu sociálních sítí CzechTrade a využití vlastního profesního profilu ke komunikaci s partnery.
  • Odborná poradenská činnost: poskytování odborné poradenské podpory českým společnostem v oblasti obchodování na ukrajinském trhu, od orientace v hlavních perspektivních oborech, přes problematiku cel až po kulturu obchodního jednání. 
  • Realizace asistenčních služeb: zajištění a realizace služeb pro české podnikatelské subjekty, vyhledávání a oslovování vhodných lokálních obchodních partnerů pro české firmy, prezentace nabídky služeb a produktů českých firem, organizace obchodních jednání. 
  • Organizace akcí: plánování a realizace obchodních misí, seminářů a dalších aktivit pro podporu českých podnikatelských subjektů v teritoriu. 
  • Reprezentace: budování povědomí o českých firmách a jejich produktech na ve svěřeném teritoriu prostřednictvím účasti na klíčových událostech a obchodních setkáních. 


Požadujeme:

  • Státní občanství ČR
  • Ukončené vysokoškolské vzdělání
  • Praxi v mezinárodním obchodě, zkušenosti s exportem výrobků a služeb
  • Znalost prostředí a reálií Ukrajiny, resp. zemí postsovětského prostoru
  • Orientace v hlavních sektorech místního hospodářství (se zaměřením na oblasti plánovaných investic do obnovy země)
  • Schopnost efektivně řídit projekty
  • Znalost českého jazyka minimálně na úrovni C1 (podmínkou) a praxe s jeho užíváním
  • Výborná znalost ukrajinského nebo ruského jazyka na úrovni C1 (podmínkou) a praxe s jeho užíváním
  • Znalost anglického jazyka na úrovni B2
  • Aktivní znalost používání PC (prostředí MS Office, internetové vyhledávače, práce s databázemi, profesní sociální sítě)
  • Řidičský průkaz skupiny B (aktivní řidič)
  • Profesionální vystupování, komunikační a prezentační dovednosti
  • Vysoká míra samostatnosti
  • Analytické myšlení a proklientský přístup
  • Schopnost samostatné i týmové práce.
  • Osvědčení fyzické osoby na stupeň „Důvěrné" vystavené Národním bezpečnostním úřadem (výhodou), podmínkou je splňovat předpoklady k získání tohoto osvědčení.
Na tuto pozici musí uchazeč vlastnit Osvědčení fyzické osoby na stupeň „Důvěrné", vystavené Národním bezpečnostním úřadem. Pokud žadatel nemá takové osvědčení, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání Osvědčení po sdělení výsledku výběrového řízení, pokud v něm uchazeč uspěl. 
Vybraný kandidát absolvuje před výjezdem do zahraniční zapracování v centrále CzechTrade v Praze. Délka tohoto zapracování bude stanovena individuálně.
 


Nabízíme:

  • Pozici vyslaného pracovníka s místem výkonu Kyjev, Ukrajina
  • Pracovní poměr na dobu určitou s možností prodloužení na dobu neurčitou
  • Různorodou práci v prestižní vládní agentuře
  • 5 týdnů dovolené, 4 sick days
  • Plně hrazené náklady na pronájem ubytování v zahraničí (v rámci stanovených limitů)
  • Cestovní zdravotní pojištění pro místo působení
  • Pravidelné plně hrazená lékařská preventivní prohlídka v ČR
  • Vybavené technické zázemí (notebook, mobilní telefon a další)
  • Nástup možný ihned. 

V případě Vašeho zájmu o uvedenou pozici nám do 31. 5. 2025 zašlete motivační dopis se strukturovaným životopisem, obojí v českém jazyce na e-mail: vyberova-rizeni@czechtrade.cz. V motivačním dopise se zaměřte na svou znalost a zkušenosti z daného teritoria (pracovní zkušenosti atp.), na svou vizi směřování ZK Kyjev a napojení na specifické obory z regionu zahraniční kanceláře.

Odpovědí na tento inzerát bere uchazeč na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány v souladu s podmínkami agentury CzechTrade a uděluje souhlas s tím, aby agentura CzechTrade zpracovávala jeho osobní údaje po dobu pěti let od jejich získání pro účely dalšího oslovení uchazeče při obsazování pracovního místa, pro které může být uchazeč vhodným kandidátem.
 
 

Personalista/personalistka

Náplň práce:

  • spolupráce při vedení personální agendy
  • zpracování a evidence docházky
  • spolupráce s externím zpracovatelem mezd
  • agenda BOZP a PO
  • evidence a koordinace pracovnělékařských služeb
  • organizace vstupních zaškolení
  • agenda spojená se vzděláváním a rozvojem zaměstnanců
  • evidence a koordinace poskytovaných příspěvků z Fondu kulturních a sociálních potřeb


Požadujeme:

  • středoškolské vzdělání s maturitou
  • praxe na obdobné pozici min. 1 rok (praxe ve státní správě výhodou)
  • znalost zákoníku práce a souvisejících předpisů výhodou
  • znalost zpracování mzdové agendy výhodou
  • znalost angličtiny výhodou
  • znalost práce na PC (Excel, World, Outlook)
  • výborné komunikační schopnosti
  • samostatnost, zodpovědnost, pečlivost


Nabízíme:

  • nástup možný od 1. 7. 2025
  • odměňování dle pravidel stanovených pro státní příspěvkové organizace, Stupnice platových tarifů podle platových tříd a platových stupňů pro zaměstnance uvedené v § 5 odst. 1 NV č. 341/2017 Sb. (9 platová třída)
  • příspěvky na stravování, penzijní připojištění, odborné kurzy
  • 5 týdnů dovolené, 4 dny sick days ročně
  • místo výkonu práce Praha

V případě zájmu nám do 31. 5. 2025 zašlete motivační dopis a strukturovaný životopis na e-mailovou adresu: vyberova-rizeni@czechtrade.cz.

Odpovědí na tento inzerát bere uchazeč na vědomí, že jím poskytnuté osobní údaje budou zpracovávány v souladu s podmínkami agentury CzechTrade a uděluje souhlas s tím, aby agentura CzechTrade zpracovávala jeho osobní údaje po dobu pěti let od jejich získání pro účely dalšího oslovení uchazeče při obsazování pracovního místa, pro které může být uchazeč vhodným kandidátem.

Odborné stáže

Stážista v oddělení Exportních příležitostí

Studujete vysokou školu ekonomického směru? Získejte během studia zkušenosti z oddělení Exportních příležitostí, které se Vám pak budou hodit na startu Vaší kariéry.
 

Stáže probíhají v centrále agentury CzechTrade.

  • Délka trvání – 3 měsíce
  • Časová náročnost: až 15 hodin týdně
  • Samostatná a zajímavá práce v příjemném kolektivu
  • Pozice: neplacená stáž

Náplň stáže: 

  • Spolupráce v týmu exportních příležitostí
  • Vyhledávání zajímavých výrobních firem v ČR v jednotlivých sektorech
  • Vyhledávání souhrnných informací a zajímavostí o průmyslových oborech v ČR
  • Zpracování vyhledaných informací do požadované struktury  
  • Práce s čísly (grafy, tabulkami) – především se statistikami
  • Další projekty v rámci odboru marketingu a strategie

Profil ideálního kandidáta:

  • Student VŠ ekonomického směru
  • Komunikační dovednosti
  • Analytické dovednosti
  • Znalost cizího jazyka – angličtina na úrovni B2
  • Znalost práce MS Office, orientace ve vyhledávání informací na webu
  • Aktivní přístup
  • Samostatnost

Stážista získá:

  • Zajímavou praxi 
  • Dostane se přímo ke zdroji informací 
  • Získá přehled o vybraných sektorech české ekonomiky
  • Potvrzení o absolvování stáže 

Odborné stáže v týmu exportních konzultantů

Studujete vysokou školu a zajímáte se o zahraniční obchod? Získejte během studia praxi. Přihlaste se nastáž do CzechTrade.

Stáže mohou probíhat v odděleních:

  • exportní tým strojírenství a kovovýroba
  • exportní tým elektro, ICT, dopravní a manipulační zařízení
  • exportní tým energetika, zdroje, životní prostředí
  • exportní tým živé vědy, chemie a plasty
  • exportní tým stavebnictví, spotřební zboží a služby
  • exportní tým podpora internacionalizace pro výrazně inovativní MSP

Náplň stáže:

  • denní kontakt s českými exportně zaměřenými firmami
  • budování a rozvíjení vztahů se stávajícími i novými klienty agentury v souladu s marketingovou politikou agentury
  • poskytování informací o kompletním portfoliu produktů a služeb CzechTrade
  • aktualizování informací o exportérech v interním systému agentury
  • administrativní úkony podle aktuálních potřeb

Profil ideálního kandidáta:

  • znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2; další jazyky výhodou
  • uživatelská znalost MS Office a Excelu
  • komunikační dovednosti
  • samostatnost
  • aktivní a proklientský přístup

Nabízíme:

  • bezplatnou stáž na centrále CzechTrade v Praze (délka trvání zhruba 3 měsíce)
  • samostatnou a atraktivní práci v milém kolektivu
  • zajímavou praxi z oblasti zahraničního obchodu v renomované agentuře
  • příjemné pracovní prostředí v centru Prahy
  • navázání vztahů s českým podnikatelským prostředím

V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Odborné stáže pro BusinessInfo.cz

Získejte zkušenosti a náskok před ostatními díky zkušenostem z redakce internetového portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz.
Stážisté budou součástí týmu, který zajišťuje kompletní provoz portálu. Stáže probíhají v centrále agentury CzechTrade.

  • Pozice: neplacená stáž
  • Délka trvání: 2-3 měsíce
  • Časová náročnost: až 15 hodin týdně (dle časových možností stážisty)
  • Náplň práce (přizpůsobená osobním preferencím stážisty/stážistky):

Co budete dělat?

  • Administrativní podpora týmu BusinessInfo.cz – práce v redakčním systému
  • Podílení se na marketingových aktivitách projektu – online kampaně
  • Spolupráce na rozvíjení značky na sociálních sítích: Facebook, LinkedIn, YouTube

Co získáte?

  • Praxi z prostředí redakce významného podnikatelského webu
  • Zkušenosti z online marketingu
  • Možnost specializovat stáž dle vašich preferencí
  • Know-how kolegů z oblasti marketingu, IT i žurnalistiky
  • Potvrzení o absolvování stáže i s naší referencí pro budoucí zaměstnavatele

Koho hledáme?

  • Mladé lidi s vážným zájmem o stáž a ideální kandidát má:
  • Komunikační dovednosti
  • Znalost práce s MS Office
  • Znalost cizího jazyka (angličtina) je výhodou, ale nikoliv podmínkou

V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být toto prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Odborná stáž v archivu - pomocný archivář/archivářka

Stážista bude spolupracovat na přípravě podkladů pro elektronickou evidenci dokladů

Požadavky:

  • minimálně dokončené středoškolské vzdělání
  • uživatelská znalost práce na PC (MS Excel, Word, Outlook)
  • zodpovědnost, spolehlivost a pečlivost

Nabízíme:

  • bezplatnou stáž na centrále CzechTrade v Praze (délka trvání zhruba 3 měsíce)
  • samostatnou a atraktivní práci v milém kolektivu
  • zajímavou praxi z oblasti archivnictví
  • příjemné pracovní prostředí v centru Prahy
V případě zájmu nám zašlete strukturovaný životopis na vyberova-rizeni@czechtrade.cz.
Součástí životopisu musí být prohlášení: „Souhlasím se zpracováváním mnou poskytnutých osobních údajů po dobu výběrového řízení na nabízenou pozici."

Kontakty

Žůrková Jana
Jana Žůrková Vedoucí personálního oddělení

People of CzechTrade