Datum:28.01.2025
Průmyslový obor: Bižuterie, Sklo
Teritoriální zaměření:
Japonsko - vlajka Japonsko

Česká bižuterie a sklo se prezentovaly na japonském veletrhu International Jewellery Tokyo 2025

S cílem posílit pozici českého skla a bižuterie na japonském trhu se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnily prestižního veletrhu dva sklářské podniky a vybrané firmy ze Svazu výrobců skla a bižuterie.

V rámci národního stánku představili na veletrhu International Jewellery Tokyo 2025 tradiční českou bižuterii s důrazem na ručně vyráběné lampové perle odborníci ze Svazu výrobců skla a bižuterie. Své vlastní kolekce s cílem získat nové zákazníky dále prezentovali zástupci společností Lucid, AgPlus a JSB Bijoux.

Pro českou bižuterii bylo Japonsko v minulosti jedním z nejvýznamnějších exportních trhů. V posledních dvou dekádách však došlo k postupné atomizaci výroby i vývozu, což vedlo ke ztrátě řady dřívějších obchodních kontaktů. Mezitím v Japonsku posílila levná čínská konkurence. Účast na prestižním veletrhu, jehož již 37. ročník proběhl ve dnech 14.–17. ledna na tokijském výstavišti Big Sight, proto představovala pro výrobce české bižuterie příležitost k obnovení starých vazeb i navázání nových kontaktů.

Obdobná situace panuje i v případě tradičního českého skla, kdy zaběhnuté dodavatelské řetězce byly na konci minulé dekády zpřetrhány po krachu největšího dovozce českého skla, společnosti Meiwa. Příležitost k prezentaci svých produktů novým potenciálním zákazníkům proto využila dvojice skláren – Jílek Glassworks z Kamenického Šenova a Novosad & syn z Harrachova. Tyto sklárny se prezentovaly ve spolupráci se svými lokálními partnery v rámci veletrhu Lifestyle Week Tokyo 2025, který probíhal na stejném výstavišti paralelně s IJT 2025.

Účast na veletrhu byla realizována v rámci projektu NOVUMM 2, jenž podporuje vstup a působení českých MSP na zahraničních trzích prostřednictvím účasti na vybraných specializovaných výstavách a veletrzích. Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK).


Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.

Zdroj: ijt.jp

Další aktuality