S cílem posílit pozici českého skla a bižuterie na japonském trhu se ve spolupráci s agenturou CzechTrade zúčastnily prestižního veletrhu dva sklářské podniky a vybrané firmy ze Svazu výrobců skla a bižuterie.
V rámci národního stánku představili na veletrhu International Jewellery Tokyo 2025 tradiční českou bižuterii s důrazem na ručně vyráběné lampové perle odborníci ze Svazu výrobců skla a bižuterie. Své vlastní kolekce s cílem získat nové zákazníky dále prezentovali zástupci společností Lucid, AgPlus a JSB Bijoux.
Pro českou bižuterii bylo Japonsko v minulosti jedním z nejvýznamnějších exportních trhů. V posledních dvou dekádách však došlo k postupné atomizaci výroby i vývozu, což vedlo ke ztrátě řady dřívějších obchodních kontaktů. Mezitím v Japonsku posílila levná čínská konkurence. Účast na prestižním veletrhu, jehož již 37. ročník proběhl ve dnech 14.–17. ledna na tokijském výstavišti Big Sight, proto představovala pro výrobce české bižuterie příležitost k obnovení starých vazeb i navázání nových kontaktů.
Obdobná situace panuje i v případě tradičního českého skla, kdy zaběhnuté dodavatelské řetězce byly na konci minulé dekády zpřetrhány po krachu největšího dovozce českého skla, společnosti Meiwa. Příležitost k prezentaci svých produktů novým potenciálním zákazníkům proto využila dvojice skláren – Jílek Glassworks z Kamenického Šenova a Novosad & syn z Harrachova. Tyto sklárny se prezentovaly ve spolupráci se svými lokálními partnery v rámci veletrhu Lifestyle Week Tokyo 2025, který probíhal na stejném výstavišti paralelně s IJT 2025.
Účast na veletrhu byla realizována v rámci projektu NOVUMM 2, jenž podporuje vstup a působení českých MSP na zahraničních trzích prostřednictvím účasti na vybraných specializovaných výstavách a veletrzích. Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK).
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře agentur CzechTrade a CzechInvest Japonsko.
Zdroj: ijt.jp
Rekordní hodnota výdajů za domácí mazlíčky byla v Německu dosažena díky zvýšené poptávce po domácích kočkách.
Turecký zahraniční obchod v březnu posílil. Také se zlepšil poměr exportu k importu.
Zavedení nových cel Spojenými státy, oznámené administrativou Donalda Trumpa, vyvolalo silnou reakci v Polsku, kde automobilový průmysl tvoří klíčovou část národní ekonomiky. Premiér Donald Tusk a ministr financí Andrzej Domański se sešli se zástupci automobilového sektoru, aby diskutovali o dopadech nových opatření a hledali možná řešení.
Během uplynulého roku 2024 zaznamenal kakaový sektor v Kolumbii historický úspěch jak v produkci, tak i v exportu této plodiny. Za bezprecedentním nárůstem o více než 103 % stojí jak vstupem kávových společností do tohoto byznysu, tak i pokles světové produkce.