První týden v březnu se konala v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR exportní konference o obchodním potenciálu v regionu Latinské Ameriky. Vystoupili na ní všichni ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade z regionu LATAM.
Dne 4.3.2024 uspořádal tým našeho exportního vzdělávání CzechTrade konferenci pro české exportéry v reprezentativních prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v Praze. Konference nesla název Objevte obchodní potenciál zemí Latinské Ameriky. Aby potenciál tohoto téměř 450milionového trhu mohl být skutečně objeven, všichni ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade z latinskoamerického regionu představili podnikatelské prostředí, podporu od našich kanceláří při vstupu na jednotlivé trhy a samozřejmě také obchodní příležitosti v Chile, Mexiku, Dominikánské republice, Guatemale, Kostarice, Panamě, Kolumbii, Brazílii a Peru.
Za naši kancelář CzechTrade Kolumbie představila ředitelka Nikola Hanková Palinková potenciál v energetice, kde Češi mají co nabídnout zejména v sektorech obnovitelných zdrojů, či v otázkách přechodu k ekologické a zelenější těžbě. Dále se zaměřila na mobilitu a infrastrukturu, kde se nachází příležitosti jak v rezidenčním, tak infrastrukturním stavebnictví.
V programu nechyběly ani inspirativní příběhy od firem Retex a Koh-i-noor Mladá Vožice, kterým už se Amerika, zejména ta Latinská, již povedla objevit a dobýt.
Po prezentacích tři desítky firem probíraly své záměry v regionu při individuálních konzultacích.
Akce byla unikátní příležitostí šířit povědomí o ohromných obchodních možnostech, které region nabízí, a také o formách podpory a individuálních službách, které poskytuje naše zahraniční síť.
Pokud vás láká vstupit na kolumbijský trh, naše zahraniční kancelář CzechTrade Kolumbie, která sídlí přímo v hlavním městě Bogotě, vám ráda usnadní cestu prostřednictvím služeb pro české exportéry. Neváhejte nás kontaktovat.
Zpracoval tým zahraniční kanceláře CzechTrade Kolumbie.
V roce 2023 se Mexiko umístilo mezi 10 zemí s největším růstem e-commerce. Dalšími zeměmi jsou Indie, Argentina, Filipíny nebo Indonésie.
Člen představenstva společnosti Markus Kaser zdůrazňuje, že Spar nekopíruje žádné značkové výrobky. Spar se v rakouském potravinářském průmyslu zaměřuje na budování vlastních značek, které mu loni vynesly 43 procent tržeb. To odpovídá částce čtyř miliard eur, tedy o dvanáct procent více než v roce 2022.
Na konci dubna představily francouzský národní dopravce SNCF a společnost Alstom první vlakovou soupravu TGV M. Tento nový vlak slibuje velký úspěch pro francouzský železniční průmysl.
Díky inovativním fotovolatickým systémům poslouží tato budova jako inovativní, energeticky soběstačný komplex. Rakouská firma Fill začala budovu stavět v roce 2023, první fáze má být hotová ještě letos.