Po zářijové hodnotě 6 % růst cen v Rakousku klesl na nejnižší úroveň od ledna 2022.
Pokles inflace je způsoben zejména výrazně levnějšími pohonnými hmotami, jejichž ceny se meziročně snížily o 9,7 %. Zpomalilo se i zdražování potravin a nábytku.
Ne vždy se vysoká míra inflace přímo promítne do zvýšení cen v prodejnách. Někteří výrobci se snaží inflaci skrýt tím, že za stejnou cenu nabízejí menší obsah balení. Například u kakaového prášku Ovomaltine der Klassiker bylo množství náplně během dvou let dvakrát sníženo, a to z původních 1000 gramů na 900 a poté na 750 gramů.
Podle výzkumnice v oblasti spotřeby Bernadette Kamleitner může mít snížení obsahu balení pro výrobce ekonomický smysl. Spotřebitelé jej totiž většinou přijmou lépe, než vyšší maloobchodní ceny. Lidé mají na nákup určitý rozpočet a nemusí se odchýlit od svých návyků, zatímco v případě vyšších cen by museli utratit více, než plánovali.
U některých značek se také menší balení může jevit jako známka většího luxusu. Jedná se o psychologický efekt. Spotřebitelé akceptují zmenšování balení spíše u nezdravých výrobků, třeba sladkostí, než u těch zdravých.
Pokles inflace se v Rakousku očekává i v příštím roce. Institut vyšších studií (Institut für Höhere Studien) předpokládá úroveň na úrovni na 4,2 %. Nejasný je však budoucí vývoj cen ropy.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Rakousko.
Zdroj: diepresse.com, derstandard.at
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.