Vládní program na podporu exportu elektrovozů nabírá nový rozměr.
Jižní Korea otevřela největší světové centrum pro hodnocení požární bezpečnosti u sekundárních baterií. Projekt podpoří požární testování a související analytické schopnosti.
Korejská agentura pro technologii a standardy otevřela centrum ve východním přístavním městě Samcheok. Rozlohu má 5600 metrů čtverečních a je vybavené 30MW systémem požární analýzy, který může provádět požární testy na čtyřech elektrických vozidlech, což je největší rozsah na světě.
Centrum bude mít za úkol analyzovat příčiny požáru u elektrovozů, provádět testy hasicích zařízení a podporovat vývoj firemních technologií pro velkorozměrové produkty sekundárních článků.
Agentura zahájila výstavbu centra v roce 2020 s rozpočtem 69,8 miliardy wonů (52,48 milionu dolarů), protože nedostatek infrastruktury pro testování baterií byl hlavním problémem odvětví uprostřed jeho výrazného růstu.
„Centrum pomůže zkrátit čas lokálním firmám na dokončení nezbytných testovacích a certifikačních procedur pro export. Vláda bude i nadále aktivně podporovat firmy vyrábějící baterie, aby zajistily pokročilé technologie," řekl šéf agentury Chin Chong-wook.
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře
CzechTrade a CzechInvest Jižní Korea.
Zdroj: Yonhap News
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.