Maroko, Španělsko a Portugalsko si zajistily pořádání mistrovství světa ve fotbale v roce 2030. To mimo jiné přináší i řadu obchodních příležitostí pro zahraniční investory.
Brána k obchodním možnostem
Mistrovství světa 2030 není jen o fotbale; je to brána k mnoha obchodním příležitostem v regionu. Španělsko, Maroko a Portugalsko jsou díky stávající infrastruktuře a politické stabilitě pro investory atraktivní a země jsou připraveny hostit celosvětovou podívanou, která zanechá trvalý dopad na jejich ekonomiky.
Ekonomické příležitosti v Maroku
Volba Maroka jako pořadatelské země podtrhuje rostoucí postavení Maroka ve fotbalovém světě a zároveň představuje řadu ekonomických příležitostí. Očekává se, že Mistrovství světa bude mít pozitivní dopad na ekonomiku regionu. Tato událost má přinést do regionu 100 miliard dolarů a vytvoří 250 000 nových pracovních míst. Mezi klíčová odvětví, do kterých se bude investovat, patří pohostinství, stavebnictví, dopravní infrastruktura, reklama a maloobchod, což českým firmám nabízí obrovské možnosti jak se prosadit na rychle rostoucím marockém trhu.
České firmy by proto měly zůstat ostražité a připravit se na využití mnoha nadcházejících obchodních příležitostí. Fotbalové mistrovství je příležitostí nejen k oslavě sportu, ale také k nastartování nové mezinárodní obchodní spolupráce.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Maroko.
Zdroje: Morocco World News www.moroccoworldnews.com, Le Monde www.lemonde.fr
Ministerstvo financí zahájilo digitální veřejnou konzultaci, aby získalo názory od podniků i soukromníků na implementaci globální minimální daně.
Letošní první čtvrtletí je charakterizováno kontinuálním poklesem průmyslové výroby. Trend pokračuje již 14 po sobě jdoucích měsíců. Nejvíce negativně ovlivnil výrobu dopravních prostředků a strojů.
Vstup na čínský trh zdravotní péče představuje lákavou příležitost pro globální investory, ale je vysoce regulovaný a silně konkurenční. Aby podniky dosáhly úspěchu, musí se obratně orientovat ve vyvíjejícím se prostředí regulace a dodržování předpisů, strategicky plánovat svůj přístup a zůstat proaktivní a adaptabilní, aby si udržely svou konkurenční výhodu a efektivně reagovaly na trendy na trhu.
V roce 2023 byla Francie již pátým rokem po sobě evropskou zemí, která přilákala nejvíce zahraničních investic, a to i přesto, že došlo k jejich poklesu o pět procent.