Rekordní hodnota výdajů za domácí mazlíčky byla v Německu dosažena díky zvýšené poptávce po domácích kočkách.
Domácí mazlíček je pro hodně lidí plnohodnotným členem rodiny, proto jsou i Němci schopni zaplatit za svá domácí zvířata rekordní částky.
Německý svaz chovatelských podniků (ZZF) a Průmyslový svaz chovatelských potřeb (IVH) hlásí, že došlo k nárůstu v obratu v roce 2024 především u krmiv pro kočky. Ten činil 3,5 %.
Krmiva a drogerie pro domácí mazlíčky tvořily 65% podíl z celkového obratu.
V roce 2024 registrovalo alespoň jeden domácího mazlíčka 44 % německých domácností. To je zhruba 34 milionů koček a 10,5 milionu psů. Dalšími chovanými domácími miláčky jsou drobní savci, ptáci, rybičky nebo zvířata v teráriích.
Podnikáte v segmentu chovatelství a péče o domácí mazlíčky? Zvažujete rozšířit své obchodní aktivity k sousedům do Německa? Neváhejte oslovit jednu z našich kanceláří CzechTrade v Mnichově nebo Düsseldorfu. Pomůžeme vám navázat nové obchodní kontakty.
Vypracoval kolektiv zahraniční kanceláře CzechTrade Německo – Mnichov.
Zdroj: Spiegel.de
Trumpova cla způsobila rekordní propad dovozu do USA o 20 %, což narušilo obchod a ovlivnilo vývoj HDP.
Egypt se potýká s vysokou inflací, nedostatkem deviz a celkově složitou ekonomickou situací. Přesto se zemi daří přitahovat rekordní objemy zahraničních investic, a to zejména díky obřím infrastrukturním projektům. Jedním z nich je i Nové administrativní hlavní město (New Administrative Capital, NAC), které vzniká přibližně 60 km východně od Káhiry.
Kolumbie oznámila ambiciózní plán získat až 57 miliard amerických dolarů od evropských zemí a institucí na podporu rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Cílem je urychlit přechod země k čistým zdrojům a snížit závislost na fosilních palivech.
Slavný americký řetězec Macy’s vstupuje do nové fáze své historie. Společnost se rozhodla zaměřit na menší, modernější prodejny, které zákazníkům nabídnou komfortnější a přehlednější nakupování. Do roku 2026 plánuje otevřít desítky nových menších prodejen a zároveň zásadně modernizovat ty stávající. Cílem je posílit zákaznický zážitek, zefektivnit nabídku a lépe reagovat na aktuální nákupní zvyklosti.