Polský rozvojový fond, majitel bydhošké Pesy, dokončuje její restrukturalizaci. Výrobce získal na investice 500 milionů zlotých. Za 3 až 4 roky by měl podnik dosahovat ročního zisku 250 až 300 milionů zlotých a více než 3 miliardy zlotých příjmů.
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spółka Akcyjna Holding (Pesa) je nejstarší polský výrobce kolejových vozidel. Společnost zahájila největší investiční program ve své historii, který zahrnuje výstavbu nových konstrukčních, montážních a skladových hal a především zavedení nových technologií do výroby, jako je robotizace a laserové svařování.
Po dokončení investice se očekává zdvojnásobení výroby z 10-12 vozidel na 20-24 vozidel měsíčně. Pesa také chce sázet na výrobu lehčích vozidel. V příštích letech proto hodlá přejít od výroby ocelových vlaků na hliníkové.
Aktuálně portfolio zakázek zahrnuje kontrakty v celkové hodnotě 5,15 miliardy zlotých, včetně zakázek pro České dráhy, PKP Intercity nebo Ghanu (jedná se o první zakázku z africké země). Největší zakázka se připravuje pro Rumunsko, kam může společnost dodat až 91 vlaků. Hodnota této zakázky by mohla dosáhnout 5 miliard zlotých. Pesa dodá tramvaje také do Jeruzaléma.
Zpracoval tým pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade Polsko.
Zdroj: forsal.pl, rynek-kolejowy.pl, nakolei.pl
„Čína vede v klíčových ukazatelích díky podpoře inovací, obchodních sítí, infrastruktury a kvalifikované pracovní síly," uvádí společnost Dezan Shira & Associates ve zprávě Emerging Asia Manufacturing Index 2024.
Podle vyúčtování za rok 2023 zaplatila průměrná německá domácnost s bytem o rozloze 70 metrů čtverečních za teplo 800 až 1100 eur.
Jde o průlomový krok směrem k nulovým emisím oxidu uhličitého a budoucnosti udržitelné mobility.
V německém závodu Tesly v Grünheide v Braniborsku se každý týden vyrobí 6000 vozidel. V prostorách továrny však již není dostatek místa pro neprodané vozy, a tak jsou tisíce elektromobilů transportovány na bývalé vojenské letiště.